Frekventovaný a v posledních letech velmi problémový přejezd ve Studénce zmizí. Po téměř deseti letech od tragické nehody začala stavba, která zároveň změní i dopravu v okolí
Martin Kupka (ODS), ministr dopravy ČR: "Tady byly velké problémy se získáváním pozemků pro tu samotnou stavbu, s tím jsme bojovali do poslední chvíle."
Kamery na přejezdu tady zaznamenaly jen za loňský rok více než 220 dopravních přestupků. Za letošek zatím 38 incidentů.
obyvatel Studénky: "Čekání je tady 15 až 20 minut, záleží, jak se trefí vlaky. Budu rád, protože ty kamiony, to je děs děs tady."
Libor Slavík (Studeňáci pro Studénku), starosta Studénky: "To, co je pro nás klíčové, tak ani ne podjezd, ale že se nám podaří kamionovou dopravu vymýtit z města úplně."
Pro nákladní dopravu vznikne samostatná cesta, která povede podél bývalé vagonky a odkloní kamiony mimo tuto oblast. Letošní rok bude především o těchto silničních úpravách.
Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic: "Ale rok 2026 bude zejména o železniční infrastruktuře, a za provozu, protože vzhledem k tomu, že to je koridorová trať, tak my nemůžeme přerušit provoz. To bude mít trochu větší vliv na tu silniční dopravu."
Martin Kupka (ODS), ministr dopravy ČR: "600 milionů korun. I díky soutěži se podařilo snížit očekávanou cenu o 30 procent."
Hotovo by mělo být během příští stavební sezony.