Ministerstvo reagovalo hlavně na boom spojený s filmem Šmejdi, který poukazuje na časté nekalé praktiky prodejců. Systém před několika dny zavedli i v Novém Jičíně.
Marie Machková, tisková mluvčí MěÚ Nový Jičín: "Občané se mohou na tzv. spotřebitelského ombudsmana, tedy na to kontaktní místo, obracet v případě, kdy se cítí být poškozeni. Ať už zakoupili zboží na předváděcích akcích, nebo jim bylo nějakým způsobem vnuceno zboží, o kterém mají pocit, že je nekvalitní, nebo předražené."
Živnostenský úřad funguje v těchto případech hlavně jako prostředník. Úředníci pomohou i se sepsáním reklamace nebo odstoupením od smlouvy, zastupovat spotřebitele nemohou, i přesto dokáží v mnohých případech efektivněji pomoct.
Marie Machková, tisková mluvčí MěÚ Nový Jičín: "Pracovníci živnostenského úřadu také mohou na podnikatele či podezřelou firmu, která občana poškodila poslat státní kontrolu, tzn. Českou obchodní inspekci."
V případě problémů se můžete také obrátit na kteroukoliv nevládní organizaci, která se spotřebitelskými právy zabývá. Anebo rovnou zamířit na živnostenský úřad. Hlavní je, abyste neotáleli a problém oznámili pokud možno ihned.