Pan Pavel Jankovský má 82 let a se svou o 4 roky mladší ženou Arnoštkou si chtěli v důchodu splnit svůj sen a vydat se na cestu po Francouzko-italské riviéře a podívat se do Monaka. Zaplatili si zájezd za 14 tisíc a těšili se. Jenže pak oba postupně vážně onemocněli a nemohli odjet. Pokoušeli se zájezd stornovat ale marně. Cestovní kancelář si celou částku nechala.
Pavel Jankovský, klient cestovní kanceláře: "14 tisíc je pro nás hodně peněz. My jsme na to šetřili dlouho a manželka se toho chtěla zúčastnit, tak já jsem tam samozřejmě znovu napsal. Zareagovali tím, že jsme nebyli pojištění, to bylo těch 600 korun."
Pan Jankovský ale bohužel si při podpisu smlouvy nevšiml podmínek psaných miniaturním písmem na zadní straně. Myslel, že stačí pojištění u zdravotní pojišťovny. O hrozbě stornopoplatků nevěděl.
Šárka Křížová, pracovnice cestovní kanceláře: "V dopisech na to byli informováni. Záleží na nich, jestli si to dobře přečetli, ale opravdu byli informováni."
V tomto případě má pan Jankovský velmi malou naději, že cestovní kancelář přistoupí na jeho prosbu a vrátí mu alespoň 80 procent ceny. Chyba je, že se nepojistil.
Jan Papež, mluvčí Asociace cestovních kanceláří ČR: "Klient si musí uvědomit, že tím, že podepisuje cestovní smlouvu, tak sám sebe zavazuje k plnění."
Podle právníka by zřejmě pan Jankovský neuspěl ani v případném soudním sporu. Proto je nejlepší radou hlavně pro seniory pojistit se proti storno poplatkům.