Stavba silnice I/11 mezi Ostravou a Suchými Lazcemi je v plném proudu a stavebníci slibují, že bude dokončena už v letošním roce. To by jistě uvítali obyvatelé Poruby, přes kterou se na Opavu valí tisíce aut denně. Jenže hned dva majitelé pozemků na dvou různých místech chtějí získat více peněz a tak se soudí. Na jejich půdě se tedy nestaví a hrozí zpoždění.
Kamil Rudolecký, náměstek ministra dopravy: ”Hrozba pozastavení stavby tady je, my bychom chtěli, aby byl provoz na konci léta 2015 zahájen.”
Pokud by silnice nebyla do konce roku v provozu hrozí, že evropská dotace propadne a vše bude muset zaplatit stát. Česká republika navíc usiluje o zařazení této cesty a také silnice I/57 do Evropské sítě. Jedním z důvodů je zlepšení obslužnosti Bruntálska.
Daniel Havlík (ČSSD), náměstek hejtmana MS kraje: “Tím pádem se otevírají možnosti vybudovat tuto síť a otevřít tuto oblast jednak pro podnikání, protože víme, že ta oblast je momentálně zaostalá, tím pádem bychom si tu oblast měli otevřít.”
Mezi Ostravou a Opavou projede denně asi 30 tisíc aut a kvůli hustému provozu se na silnici často bourá. Krizová je například zatáčka ve Velké Polomi.