Mezi prvními měl štáb TV Polar možnost projet se po novém, téměř deseti kilometrovém úseku mezi Porubou - Mokrými Lazcemi. Kromě značného zkrácení jízdní doby nás zaujaly hlavně mosty. Ve dvou místech totiž silnice vede ve značné výšce nad lesem.
Jan Kroupa, generální ředitel ŘSD: “Zrealizovali jsme 122 stavebních objektů. Z nich je 14 mostů.Ten nejdelší má 545 metrů.”
Silnice je významná pro Ostravu i Opavu. Téměř s dojetím ji ale vítají obyvatelé Velké Polomi a Hrabyně. Právě těmito obcemi totiž po staré cestě denně 15 tisíc aut a 2 tisíce náklaďáků projíždělo.
Ludmila Bubeníková (STAN), starostka Velké Polomi: “Já ji s oblibou říkám naše vymodlená stavba. Je to neskutečný zážitek a já jsem ráda, že jsem se toho dožila.”
Výstavbu silnice nejvíce zkomplikoval ministr Bárta, který chtěl ušetřit tím, že stavbu na dva roky zastavil. Poslední komplikací byl spor se zemědělcem.
Daniel Havlík (ČSSD), náměstek hejtmana MS kraje: “Ten spor se táhl možná 10 let. Asi to byla historicky chyba, že mu každý vyhrožoval právníky, nekomunikovalo se tak, jak se mělo. My jsme to prostě zkusili po dobrém a domluvili jsme se.”
Silnice stála 3 miliardy 600 milionů korun. Jezdit se po ním bude zpočátku 90 km/h, ale ŘSD se prý nebrání ani 110.