Při srážce vlaku a osobního auta osádka vozidla nemá šanci přežít. Podobných střetů se od začátku roku stalo v České republice 144, v Moravskoslezském kraji 11, což je méně než loni.
Petr Maikranz, ředitel Dražní inspekce Ostrava: „Nejčastěji jsou nehody na přejezdech, které jsou zabezpečeny světelnou signalizací. Řidiči nerespektují výstražné znamení."
V Moravskoslezském kraji je 647 přejezdů, 400 je jich stále zabezpečeno pouze křížem. Podle odborníků ale nehod neubývá, přestože přibývá přejezdů zabezpečených světly i závorami.
Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty: „Snažíme se každý rok investovat do zabezpečení tak, jak nám dovolují finance. I kdybychom ale zabezpečili všechny přejezdy, přesto bude docházet k tragickým nehodám, tak jak ukazují statistiky."
Ve všech 11 letošních případech nehodu zavinil řidič auta. Například v Kylešovicích se už podobná nehoda stala 4 krát. V Kylešovicích u Opavy budou kvůli častým nehodám s vlaky instalovány na podzim závory.
Milan Bělka, dopravní expert: „Spěch a nedbalost jsou hlavní příčiny nehod, lidé nerespektují výstražná znamení a snaží se projekt za každou cenu i za cenu ztráty života."
Přibylo také osob, které usmrtil vlak při přecházení kolejí. Zatímco loni jich bylo do června 115, letos už jich je 130. Odborníci proto apelují na všechny, aby byli opatrní, zbytečně neriskovali a dodržovali dopravní předpisy.