Jednou z nejčastějších činností hasičů je likvidace následků dopravních nehod. V těchto případech se musejí hasiči ve spolupráci se záchranáři nejprve postarat o zraněné. Často to znamená vyprostit je ze zdemolovaného vraku. Následují další práce, například odpojení baterie auta, aby nezačalo hořet, nebo třeba zastavení úniku paliva. Po těchto nutných úkonech ale nastává úklid, který už není tak akutní.
Petr Kůdela, mluvčí HZS MS kraje: „Vytahujeme vozidla z příkopu, čistíme zbytky olejů a pohonných hmot, odstraňujeme stromy v souvislosti s dopravními nehodami, odtahujeme auta."
A právě za tyto práce budou hasičům platit pojišťovny z peněz, které řidiči platí za povinné ručení. Generální ředitelství hasičů už se dohodlo z Českou kanceláří pojistitelů a dolaďují se jen částky za jednotlivé úkony.
Petr Kůdela, mluvčí HZS MS kraje: „Náklady odhadujeme na tři tisíce za jeden výjezd."
To, že úklid vozovky už nebudou platit hasiči ze svých prostředků, vítají i občané. Podle některých by dokonce náklady měl platit viník nehody ze svého.
Anketa, řidiči: 1. „Viník nehody." 2. „Napůl pojišťovna a viník."
V Moravskoslezském kraji hasiči vyjedou ročně ke dvěma tisícům nehodám. Za 12 měsíců tak ušetří 6 milionů korun. Za ty mohou koupit například nové cisternové vozidlo.