Na dnešní Ztracené ulici, dřívější Koberově, stával do 70 tých let 20. století dům, ve kterém se před 130 lety, v roce 1891, tehdy na velikonoční neděli 29. března, narodil Alfred Neubauer.
Radek Polách, Muzeum Novojičínska: “Byl považován za jednu z největších ikon motoristického sportu, a dodnes je, spojený se značkou Mercedes. A právě v těchto místech společně a dalšími významnými rodáky, jako byl malíř Anton Kolig nebo vídeňský starosta Julius Newald, prožíval své dětství.”
Po dovršení plnoletosti nastoupil do armády, kde působil v sekci, která měla na starosti inovaci mobility těžkého dělostřelectva, a od té doby už zůstal navždy spojený se značkou Austro-Daimler, která dodnes působí v Rakousku, a po první světové válce přešel do její hlavní základny, automobilky Daimler-Benz sídlící v německém Stuttgartu, tedy dnešního Mercedesu.
Radek Polách, Muzeum Novojičínska: “Ho fascinovaly automobilové vozy, už v dětství se dostal do kontaktu s prvními automobily, které se na Novojičínsku objevovaly. Díky svému otci, který byl stolař, a který dělal zakázky pro rodinu Hückelů nebo pro firmu rodiny Šustalů v současné Tatře Kopřivnici. Po skončení první světové války se stal automobilovým závodníkem. Ve dvacátých letech, v rámci působení u firmy
Daimler-Benz, respektive Mercedesu, kde tehdy spolupracoval s
Ferdinandem Porsche, se kterým se stali velkými kamarády, tak přešel na manažerování. Stal se hlavním manažerem závodního týmu, který v tehdejší době vyhrával většinu velkých cen Grand Prix.”
Alfredu Neubauerovi se říkalo “muž tisíce triků”. Pro své závodník vymýšlel různé speciality, které jim pomáhaly k vítězstvím. Například systém značek, kterými předával taktické informace v průběhu závodu, dodnes je používán u Formule 1. Nebo vznik tzv. “stříbrných šípů”.
Radek Polách, Muzeum Novojičínska: “Tehdy zasáhly do závodění nová pravidla, kdy musely vozy snížit svou váhu na 690 kilogramů. On, aby toho dosáhl, nechal seškrábat barvu ze svých závodních vozů. Seškrábal ji až na karoserii a od té doby se Mercedesy nazývají “stříbrné šípy, a je tomu tak i dodnes i v rámci seriálu Formule 1.”
Především v meziválečném období zajížděl Alfred Neubauer do tehdejšího Československa i Nového Jičína vcelku pravidelně. Jeho tým se účastnil velkých závodů na Masarykově okruhu v Brně.
Radek Polách, Muzeum Novojičínska: “Zajížděl taktéž za svými příteli, jako byla Eliška Junková, pan Veřmiřovský z Tatry Kopřivnice, taktéž Hans Ledwinka, významný konstruktér tatrovek. Spojitost byla i v šedesátých a sedmdesátých letech, kdy naše muzeum získalo fotografie z těchto společných setkání.”
Láska k automobilismu provázela Alfreda Neubauera i v důchodu, kdy pracoval pro historické oddělení Daimler‑Benz. Zemřel v roce 1980, pohřben je v Aldingenu, poblíž Stuttgartu.