Téma život hmyzu provázelo děti v mateřské škole na ulici Máchova celé tři týdny. Formou her a tvůrčích aktivit se učily vybudovat si vztah k přírodě a také k těm nejmenším živočichům.
Romana Seifertová, ředitelka MŠ Trojlístek: “S dětmi jsme hmyz pozorovali, různé broučky, berušky a pavoučky. Pořádali jsme výlety a také naše zahrada nám umožnila uspořádat hmyzí dopoledne. Děti si hrály na housenky, přenášely med jako včelky a z kamínků a klacíků skládaly mravence.”
Romana Seifertová, ředitelka MŠ Trojlístek: “Ono to v zdánlivě vypadá, že jsou to jen takové hry, ale není to tak. Každá ta činnost, kterou tady máme, směřuje k rozvoji každé oblasti toho dítěte. Když si vezmeme, že děti sbíraly tečky pro berušky, které popadaly z jejich křidélek, tak děti jednak posilovaly jemnou motoriku, kdy přidělávaly ty tečky kolíčky na šňůrky, a také posilovaly sounáležitost ke skupině, komunikovaly a posilovaly přirozenou soutěživost.”
Za splněné úkoly čekala na všechny odměna v podobě medaile s Ferdou mravencem a na skákacím hradu si mohli zaskotačit jako luční kobylky.
děti MŠ Máchova:
“Mně se líbilo stavění s mravenci, klacíkama a kamínkama.”
“Jak jsem přenášeli ten med.”
“Jak jsem házeli do housenky balonky.”
“Jak jsem z proutku stavěli mravenečka.”
“Mně se nejvíce líbilo, jak jsme vyndávali z pytlíku broučky.”
Už dříve děti také v rámci projektových dnů vysadily různé plodiny do svých záhonů. Každá třída pečuje o jeden.
Romana Seifertová, ředitelka MŠ Trojlístek: “Děti si bylinky pravidelně zalévají, mají tam také ředkvičky, fazolky a hrášek. Našim cílem je opravdu posilovat u dětí pozitivní vztah k přírodě.”
Kluci a holky také využili nové ponky, které mají ve ve třídách, a spolu s paní učitelkami vyrobili hmyzí domečky a rozmístili je po zahradě. Chodí teď pravidelně kontrolovat, zda se v nich usadili drobní obyvatelé.