Stavba podjezdu pod železničním koridorem ve Studénce začala pracemi, které se odehrávají o několik stovek metrů dále od inkriminovaného místa, na ulici Butovické. První etapou je totiž řešení objízdné trasy, která vyvede z části města kamionovou dopravu. Součástí stavby je tu provizorní zatrubnění Butovického potoka u železniční trati. Jde o oblast, která je při velkých deštích zaplavovaná pravidelně. Na sociálních sítích někteří občané vyslovili obavy, že by se tu situace mohla zhoršit.
Libor Slavík (STUDEŇÁCI PRO STUDÉNKU), starosta Studénky: “Celá realizace není stavbou města, město není investorem. Nicméně samozřejmě komunikujeme se zhotovitelem a postupně řešíme připomínky od občanů, zejména je to to provizorní zatrubnění potoka u samotné železniční trati.”
Radmila Nováková, vedoucí odboru stavebního řádu: “V rámci jednoho z kontrolních dnů jsme upozornili na to, že provizorní řešení není úplně šťastné. Bylo nám sděleno, že součástí projektu samotného byl návrh protipovodňových opatření.“
Dušan Gavenda, mluvčí Správy železnic: “V části potoka mají stavbaři vloženo dočasně plastové potrubí na převedení vody přes místo, kde probíhají přeložky kabelů a zakládání mostních opěr pod úrovní dna potoka. V případě nadměrných srážek však stavba plastové potrubí odstraní a umožní průtok vody původním korytem. Vnímáme ale samozřejmě také obavy místních obyvatel, a proto je pro lokalitu vypracovaný i povodňový plán. V současné době probíhá jeho schvalování Povodím Odry a městem.”
Stavba objízdné trasy má být hotova do konce roku, příští rok bude o budování železniční infrastruktury. Podjezd bude zprovozněn na konci roku 2026.