Původní křižovatka ulic Ostravská a Hlavní byla častým místem dopravních nehod. Hlavními příčinami bylo často nerespektování značky "Dej přednost v jízdě!", nedodržení bezpečné vzdálenosti a nehody vzniklé při odbočování vlevo. Dostavěná náhrada nevhodného řešení křížení silnic I/11 a II/461 zvýší bezpečnost silničního provozu jižně od opavské zástavby.
Miroslav Mazal, tým komunikace ŘSD: "Hlavní trasa měří 417 metrů a ve vedení úseku novostavby vznikl tříramenný kruhový objezd přivádějící provoz ze silnice II/461 (výhledově I/46). Nové křížení snižuje riziko ohrožování či omezování řidičů a důležitým přínosem je plynulejší průjezd dopravy bez kolon známých z dřívějších dob."
Při posledním sčítání dopravy v roce 2016 místem projelo průměrně cca 18 600 aut všech kategorií denně.
Miroslav Mazal, tým komunikace ŘSD: "Při podpisu smlouvy se zhotovitelem bylo ušetřeno cca 8,9 milionu Kč, protože předpokládaná cena stavby byla standardně vypočítána na zaokrouhlenou sumu 45,7 milionu Kč a výsledná částka klesla na 36,8 milionu Kč (vše bez DPH)."