Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Společně k úspěchu - konference pro učitele

  • Opava,

Na konferenci s názvem „Společně k úspěchu“ se sešli pedagogové, aby se zamysleli nad vzděláváním žáků, kteří potřebují v rámci výuky zvláštní přístup. Ať už jde o děti hendikepované, nebo také naopak nadané nebo s kázeňskými problémy.

Konferenci připravilo Centrum inkluze. Cílem bylo představení inovativních metod v oblasti vzdělávání a podpora jejich zavedení do praxe na základních školách. Řečníci se soustředili na děti s různými potřebami.

Lucie Stanjurová, ředitelka, Centrum inkluze: „Obecně se situace ve školství zlepšuje, protože učitelé i vedení škol nabírají zkušenosti se vzděláváním dětí s různým hendikepem. Co se nezlepšuje je systémová podpora ze strany ministerstva.“

Podle odborníků je problém zajistit ve školách dostatek podpůrných profesí, které by učitelům pomáhaly. Školy mnohdy využívají k jejich personálnímu zajištění projekty, které ovšem po skončení finanční podpory často nemají kontinuitu. Nyní na školách nejvíce postrádají psychology a asistenty pedagoga.

Olga Havlátová, speciální pedagog: „Asistent pedagoga pracuje individuálně s dětmi či skupinou žáků. A neměli bychom zapomínat, že je tam pro učitele do třídy. Tak, aby získal prostor pracovat s dětmi, které to potřebují nejvíce.“

Díky sdílení zkušeností odborníků se účastníci mohli dozvědět, jaká je praxe na ostatních školách.

účastníci konference: „Teď mám čerstvou zkušenost s asistentkou pedagoga ve třídě, tak to je pro mne zajímavé téma.“

Další témata přinesly přenášky o wellbeingu, o roli sociálního pedagoga či kariérovém poradenství. Tomu by se na školách měli učitelé věnovat už od prvního stupně. Pokud se k němu dostanou až v osmém či devátém ročníku, je to pozdě. Aby si žáci vybrali správně svou budoucí profesi, musí jim v tom jednoznačně učitelé pomoci.

Hana Hlisníkovská, kariérní poradkyně, Centrum inkluze: „Naučit je o tom přemýšlet, naučit je hledat možnosti, dokázat si zmapovat situaci sám pro sebe a vytvořit si schůdek, od kterého se pak můžu odrazit. Na kterém mohu startovat rozhodování. „

Mnoho přednesených témat mělo společnou myšlenku: škola by měla vytvořit podmínky pro to, aby potenciál každého dítěte byl využitý na maximum. Aby každé dítě mělo prostor pro svou jedinečnost.

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy



Česká distribuční a.s. - pracoviště Vítkov
Vítkov
od 4 050 do 8 100 Kč/měsíc

Detail

Protektia s.r.o. - pracoviště Lidl, Kravaře
Kravaře
od 18 500 Kč/měsíc

Detail

BAUMASCHINEN s.r.o. - pracoviště Opava a okolí
Opava
od 35 000 Kč/měsíc

Detail