Technické služby v období od listopadu do konce března ve městě ošetřují přes 140 kilometrů vozovek a 85 kilometrů chodníků.
Martin Girášek, provozně technický náměstek, Technické služby Opava: "Provádíme plužení všech vozovek místních komunikací ve městě Opava, v městských částech chemicky ošetřujeme vybrané vozovky, jedná se zejména o vozovky, po kterých jezdí MHD. Ručně odklízíme chodníky, schody, propustky a mostky, zastávky MHD a přechody pro chodce. Dále odklízíme chodníky v parcích a městských hřbitovech.”
V zásobě mají zhruba 400 tun soli a stejné množství posypové drti.
Martin Girášek, provozně technický náměstek, Technické služby Opava: “Máme smlouvy s externími dodavateli, kteří v případě potřeby nám tento posypový materiál kdykoliv dodají. Průměrná spotřeba se nedá odhadnout, záleží to na klimatických podmínkách v průběhu zimy, ale v loňském roce bylo přibližně 500 tun soli.”
Zimní údržbu technické služby zajišťují jak vlastními, tak externími mechanismy. Čištění silnic a chodníků často zdržují špatně zaparkovaná auta.
Martin Girášek, provozně technický náměstek, Technické služby Opava: “Vlastní mechanismy máme sypač na posypání těch vozovek posypovou solí, na chodníky máme menší vozítka, které chodníky pluží a následně sypou kamennou drtí a zejména na plužení vozovek používáme externí firmy, kterým zapůjčujeme naše radlice. Samozřejmě, že se stává, že vozidla parkují tak blízko chodníků, že zasahují do toho chodníku a nemůžeme strojně projet po tom chodníku. V takových případech tam musíme bohužel poslat lidi, aby ten chodník dočistili ručně, což nás samozřejmě zdržuje.”
Silnice a chodníky se ošetřují v souladu se schváleným plánem zimní údržby.
Martin Girášek, provozně technický náměstek, Technické služby Opava: “V případě zahájení sněžení nebo změny klimatických podmínek vyjíždíme podle toho operačního plánu a podle pořadí důležitosti ty komunikace udržujeme. Tam je samozřejmě prioritou nejdříve udržovat ty vozovky, po kterých jezdí zejména MHD a ty významně důležité komunikace a následně se postupuje dále.”
Od loňského roku zimní plán údržby kromě běžné a krizové, reaguje i na takzvanou mimořádnou situaci, kdy je v ulicích více techniky i lidí, kteří se postarají o to, aby se komunikace daly používat.
Vladimír Schreier (ANO), náměstek primátora Opavy: “Samozřejmě nemůžeme říct, že nedojde k tomu, že bychom to zvládli v čase, který by mnoho z nás chtělo, ale určitě by to mělo být rychlejší a mělo by to být hlavně pro celou řadu komunikací v lepším stavu."
Technické služby ošetřují vozovky, které jsou v majetku města, Takzvané průjezdní úseky komunikací, které patří ŘSD nebo MS kraji, udržují externí dodavatelé těchto institucí.