V Opavě se naplno rozběhly práce na stavbu nového mostu přes řeku Opavu na Ratibořské ulici, který spojuje centrum města s Kateřinkami. Práce budou probíhat tak, aby co nejméně narušily dopravu ve městě.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Jak vidíte, technika už je v provozu, to znamená začínáme bouracími pracemi, dál budeme konstruovat most. Celá technologie je taková, že bychom po maximální možnou dobu nechali Opavu žít s jejím centrálním mostem, tak jak tady za námi je v provozu a ještě stále bude mostní provizorium, které jsme sem umístili poměrně krátce po těch povodních.”
Ondřej Řezníček, ředitel oblasti Morava realizační firmy: “Bouráme stávající opevnění pod mostem, stávající pilíře. Práce následně budou spočívat ve stavbě nového mostu, který bude na povodní straně řeky a následně bude nasunut na nové pilíře, zrekonstruované opěry. Budeme se snažit maximálním možným způsobem využít pracovní dobu ve dnech tak, aby omezení z naší stavby bylo co nejmenší. Prioritou pro nás je dodržení doby tak jak máme určeno se zadavatelem.”
Nový most bude oproti původnímu zhruba o půl metru vyšší a bytelnější tak, aby odolal případným dalším povodním.
Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Bude trochu kolmější, bude tam vlastně větší nájezd právě proto, aby ta voda mohla mít lepší průtok a nebyl ten most velkou zábranou. Celkově stavba bude trvat 150 dnů a maximální počet na uzavření bude zhruba 70 dnů. Samozřejmě se bavíme se zhotovitelem tak, aby to uzavření bylo co možná nejkratší, protože na této tepně projede denně až 20 tisíc vozů, takže na tom budeme pracovat."
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Původní předpoklad byl, že původní opěry, ty pilíře využijeme pro nový most. Po velmi podrobné diagnostice jsme se rozhodli je úplně demolovat a vystavět znova v tom časovém úseku 150 dnů, všechno stíháme. Ty pilíře nebyly v úplně ideálním stavu, nebyly v úplně nejlepší kondici, aby několik desetiletí sloužily a vzhledem k tomu, že tu mostní konstrukci, kterou pro Opavu v centru stavíme, tak stavíme na technickou životnost 100 let a tomu ty pilíře nevyhovovaly, tak stavíme nové pilíře.”
Provoz na mostě bude zcela zastaven po zahájení školního roku a to zhruba na dva měsíce.
Ondřej Řezníček, ředitel oblasti Morava realizační firmy: “Ten most nový se vystaví na provizorní skruži a potom se přes hydraulické písty nasune na připravené pilíře a opěry. Ta uzávěra celková je plánovaná tuším na 50 dní a je to z toho důvodu, že se musí zbourat ty stávající klíny nájezdové, musí se snést to provizorium. Samotné na sunutí nové konstrukce zabere den.”
Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Připravujeme objízdné trasy po Pekařské, Vrchní a Mostní tak ať té dopravě co nejvíce pomůžeme a aby jsme ji odlehčili, no a takové ty první uzávěry by měly být někde v druhé polovině září, vlastně až děti začnou chodit do školy, až se uklidní ta situace, tak potom.”
Veškeré práce by měly skončit během listopadu a vyžádají si 55 milionů korun.