Matematický maratón odstartoval v 8 hodin ráno. Děti dostaly hromadu papírů se zadáním 150 úloh. K dispozici mají pouze tabulky, kalkulačku, psací potřeby a hlavně plné hlavy vědomostí.
Martin Žídek, učitel matematiky: „Příklady ze sekce zábavné matematiky, tzn. různé překládání zápalek, práce s mincemi, příklady na logické uvažování."
Každá škola v Opavě vyslala do tohoto náročného souboje dva nejlepší matematiky. Pouze domácí kylešovičtí učitelé mohli nasadit žáků více. Nasbíraly se tak dvě plné třídy.
Anketa, účastníci matematického maratónu: 1. „Mi vždycky matematika šla, neměl jsem problém, písemky vždy na jedničku i moji rodiče pracují s matikou pořád. Baví mě řešit různé logické úlohy a hádanky." 2. „Chodím moc ráda na soutěže, pitagoriády a tak. Máme hodně hodin matiky, takže z ní nemám strach. Je to můj oblíbený předmět." 3. „To jsou příklady spíše na logiku, ne na počítání."
Soutěž ale neprobíhá pouze mezi dětmi opavských škol. Na dálku stejné úlohy řeší i děti v zahraničí.
Stanislava Burdová, ředitelka školy: „Tou nejbližší je škola v Ratiboři, je to Gymnázium číslo 3. Pak jsou to partneři v Německu, ve Veclaru a v Leverkusen, ve Walesu a v Budapešti."
Únavu děti mohly zahánět například hraním stolního tenisu nebo procházkou po chodbě či svačinou.
Anketa, účastníci matematického maratónu: 1. „Je toho moc." 2. „Ten ping pong mě baví více."
Za každý správně vyřešený úkol měli žáci 1 bod. Nejvíce bodů nasbíral Matěj Mik ze školy Boženy Němcové, druhý byl domácí Václav Borýsek a třetí Vojtěch Hubek ze školy Eduarda Beneše.