Státní fond dopravní infrastruktury počítá v příštím roce se 700 miliony, které by mohl investovat do pokračování stavby silnice mezi Ostravou a Opavou u Mokrých Lazců. V roce 2013 pak prý proinvestuje miliardu a půl. Rozpočet fondu se ale schvaluje až na konci roku, a tak není zdaleka nic jistého.
Martin Dostál, tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 - I/57: „My víme, že tam ty finanční prostředky naalokovány jsou, nicméně je to pouze výhled, který absolutně nic neznamená. Rozpočet státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2012 ještě není schválen a my nemáme absolutně žádné přísliby."
Na stavbu je letos vyčleněno pouze 30 milionů, což podle odborníků nestačí ani na její konzervaci.
Pavla Brady (SOS pro Opavu), náměstkyně primátora Opavy, předsedkyně sdružení: „Nejvíc mě mrzí to, že ta naše stavba u Mokrých Lazců, že je opravdu mrhání prostředky státu, když budeme chtít zakonzervovat tu stavbu."
Mezi obyvateli kraje se zvedla velká vlna nevole a pod petici za pokračování stavby se podepsalo 35 tisíc lidí. S peticí ale představitelé Opavy a kraje v senátu a parlamentu příliš neuspěli.
Pavel Vítek, viceprezident Sdružení pro rozvoj MS kraje: „Finanční prostředky se zajišťují jednoznačně v Praze a ta politická reprezentace v této oblasti selhává."
Při poslední návštěvě Ostravy sám premiér Nečas slíbil najít chybějících asi 300 milionů, které by umožnily alespoň pomalé pokračování ve stavbě. Vedení Opavy i sdružení mu chce jeho slib připomenout a tlačit i ostatní politiky z regionu, aby pomohli špatnou situaci vyřešit.