Cirkus ve škole? Proč ne, ale pouze pod vedením profesionálů. Unikátní projekt, který v Ostravě začal loni v prosinci, potrvá až do konce letošního školního roku. Lektoři spolku Cirkus trochu jinak si vzali žáky do parády a naučili je některé kousky ze svého repertoáru. Mezi prvními se zapojila ZŠ Bohumíra Dvorského.
Miloš Kosík, ředitel ZŠ Bohumíra Dvorského: “Jedná se o projekt magistrátu s názvem Propojení světa kultury, umění a pohybu neboli Cirkus trochu jinak. My jsme byli rádi z toho důvodu, že jsme byli osloveni samotným magistrátem, zdali bychom se nechtěli účastnit, protože jsme sportovní škola a tím pádem jsme to vzali za své a že naše děti se přiučí opět něco nového.”
Lektoři s žáky absolvují první den workshopy plné pohybu, tance, žonglování a párové akrobacie. Někteří žáci pak dovednosti prohlubují další den, kdy společně připravují vystoupení pro celou školu.
Jan Hlavsa, Cirkus trochu jinak: “My jsme s dětmi strávili jeden celý den, kdy prošly třemi workshopovými stanovišti. Akrobacií, žonglováním a tancem a dnes se ti vybraní, kteří se chtějí účastnit, zúčastní našeho představení. Děti spolupracovaly báječně, měly jednu hodinu dopoledne a potom dvě hodiny odpoledne, aby natrénovaly to, co budou dneska předvádět. Je to docela šibeniční čas, ale zvládly to bezvadně a myslím, že se máme na co těšit.”
Anketa: žáci ZŠ Dvorského: “Já jsem se naučil dělat různé věci s takovýma tyčkami. Žonglovat, ale to mi moc nešlo. Super to je, baví mě to.”
“Naučila jsem se žonglovat, baví mě to. Nemyslela jsem si, že mě to bude bavit a jsem ráda, že jsem se to naučila.”
“Bavilo mě to dneska, naučila jsem se lépe tancovat a naši trenéři byli hodně hodní. Budeme tancovat na dvě zremixované písničky.”
“Je to super a prostě mě to všechno naučili. Jsem fakt ráda, že tu chodím. Naučila jsem se kobylu, salto a ještě jsme dělali pyramidu.”
Projekt připravila Ostrava ve spolupráci s ministerstvem školství a bude pokračovat i na dalších školách.
Andrea Hoffmannová (Piráti), náměstkyně primátora Ostravy: "„Ve vzdělávání stále hledáme a následně začleňujeme nové a nové kreativní způsoby výuky. I toto netradiční pojetí sportu a umění může ukázat cestu dětem, které se dosud o zmíněná témata nezajímaly. V ideálním případě mohou děti nasměřovat k pohybu v dalších letech a motivovat je i k dalšímu objevování umění a smysluplnému trávení volného času. Nezanedbatelná je také myšlenka příběhu, ztvárněného dětmi, varujícího před nebezpečím šikany.“
Program absolvuje na 1500 dětí z 5 ostravských škol.