Inovativně proti pocení. I takto by se dal představit nový produkt, jenž na trh uvedlo osm studentů a čtyři studentky z gymnázia v Ostravě-Hrabůvce. Jedná se potítka do podpaží, která se nalepí na oblečení a tím pádem zabraňují jeho zašpinění.
Petr Grym, generální ředitel firmy: „Tak tady mám vlastně autorku celého produktu, která s nápadem přišla. Takhle se vlastně tady dají ty lepky, dáte si to do oblečení a tady vlastně ta sací vrstva saje ten pot, aby se tedy neukazoval na té košili.“
Podobné vložky už sice na trhu existují, avšak firma PitPad ho pojala ekologičtěji.
Petr Grym, generální ředitel firmy: „Ten náš produkt je znovupoužitelný a ty současné jsou tedy jednorázové, že se pak vyhodí do koše. Ty podpažní vložky se vlastně využívali i za našich babiček, že se všily do oblečení, takže se vlastně snažíme i navrátit tenhle produkt zpátky na trh.“
Od začátku února funguje i nový e-shop, kde lze produkty zakoupit. Do té doby byl prodej spojen s akcemi v rámci školy.
Jan Kantor, výkonný ředitel firmy: „Dělali jsme Vánoční volejbalový turnaj na naší škole, dělali jsme den otevřených dveří a v blízké budoucnosti máme naplánovaný ples. Základem našich akcí, je získat kapitál na to, abychom mohli dále produkovat ty PitPady a samozřejmě tam prodáváme.“
Petr Šebesta, finančně-personální ředitel firmy: „Když jsme teď spustili ten Eshop, tak ten zájem narůstá a píšou nám i lidi z různých koutů republiky, že by si produkt chtěli zakoupit.“
Součástí tradičního balení produktu jsou 3 páry vložek, lepící vrstva a popis produktu s návodem k použití. Firma funguje pod záštitou organizace JA Czech a domovského gymnázia.
Veronika Forgačová, pedagožka, Gymnázium, Ostrava-Hrabůvka: „Ti studenti se můžou zapsat do nepovinného předmětu Aplikovaná ekonomie v rámci toho předmětu si udělají program studentská firma, vymyslí si název té firmy, vymyslí si produkt, nebo respektive název na základě toho produktu nebo služby, který si vymyslí, vytvoří si e-shop, vytvoří si svoje stránky. Promýšlí, jak budou ten produkt vůbec vyrábět, kdo je jejich cílová skupina, jak to budou prodávat.“
Hlavním cílem studentů je nyní uspět na celostátní přehlídce JA Studentská firma. Mohou už ale slavit vítězství v celorepublikové soutěži o nejlepší logo.
Sandra Klímková, autorka loga: „Jsme se rozhodli, že logo bude do tvaru kapičky potu, takže jsme ten název té firmy nastylovali do té kapky. Při tom designu u těch barev jsme přemýšleli, aby to nebylo třeba moc detailní nebo třeba moc minimalistické, tak jsme se rozhodli pro něco mezi tím. Takže jsme udělali 3 vlnky, které tedy představují kategorie těch vrstev. Jedna je pro komfort, další pro absorpci a úplně ta poslední pro nepropustnost.“
Jako ostatní studentské firmy bude životnost této pouze do konce školního roku. Hlavní motivací pro studenty však bylo získání zkušeností.