Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Ostravský železniční uzel projde modernizací

Ostrava-město |

Železniční úsek v Ostravě mezi hlavním nádražím a Svinovem projde modernizací. K tomuto kroku se rozhodla Správa železniční dopravní cesty. Zástupci Kraje tuto možnost vítají a dokonce navrhují v rámci přidružených projektů vybudovat například odbočku do Hlučína.

Kompletní oprava a ztrojkolejnění železničního úseku mezi Ostravou hlavním nádražím a Svinovem včetně nového mimo úrovňového přesmyku, který odstraní křížení vlaků a velmi pomalou jízdu. To má v plánu Správa železniční a dopravní cesty v budoucích letech. Zástupci kraje i města rozhodnutí vítají a uvažují také o železničním spojení do Hlučína.

“Dříve jezdila tramvaj, dneska to může být zase tramvaj nebo vlak, takže bych se pobavil o tom, zda bychom v rámci výstavby železničního uzlu neudělali také odbočku na Hlučín tak, aby tam lidé mohli jezdit vlakem, říká náměstek hejtmana Jakub Unucka (ODS). ”

Jako další návrh leží na stole odbočka na stanici Ostrava-střed. Vize je taková, že by trať vedla pod zemí a vlaky by jezdili tunelem.

“Tím by se zásadně vyřešila otázka zástavby, lidé by se mohli rovnou ze Stodolní dostat například k nemocnici. Ale otázka je, jestli vlaky do toho tunelu mohou vjet, protože je tam poměrně malý prostor,” říká náměstek hejtmana Jakub Unucka (ODS).

Podle vedení Ostravy by ale tyto projekty vyšly na desítky miliard korun, přitom prioritou je podle něj především vysoko rychlostní trať vedoucí až do Ostravy.

“Česká republika potřebuje skutečně šlápnout na plyn při projektování a přípravě vysoko rychlostních tratí a my budeme bojovat za to, aby ta trať nekončila v Brně, jak jsem někde zaslechl, ale aby pokračovala až do Ostravy, říká primátor Ostravy Tomáš Macura (ANO 2011).

Oprava železničního uzlu v Ostravě vyjde na více než 7 a půl miliardy korun a realizovat by se měla mezi léta 2021 až 25.

Nahlásit chybu


K tématu

Jakub Unucka rezignoval na post náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje

19. srpna 2024 14:55 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

V pondělí 19. srpna podal náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Jakub Unucka rezignaci. Ve funkci skončí v úterý. Členem zastupitelstva zůstane do zářijových krajských voleb. Důvodem rezignace byla velká mediální kauza kolem žádosti Unucky a jeho manželky o krajskou dotaci.


ON-LINE: Povodně v Moravskoslezském kraji ustoupily, obnova postižených oblastí ale bude trvat dlouho

Včera 18:34, vydáno 13. září 2024 12:25 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

Moravskoslezský kraj se potýká s následky ničivých povodní. Situace se sice uklidňuje, ale mnoho lidí stále řeší problémy s bydlením a zničeným majetkem, stejně jako firmy, samosprávy a instituce v regionu. V tomto infoservisu přinášíme na jednom místě aktuální informace, fotografie, reakce politiků i osobností Moravskoslezského kraje.

Přehrady Slezská Harta a Kružberk začaly odpouštět nahromaděnou vodu

Dnes 6:30 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Vodohospodáři společnosti Povodí Odry začali v pátek ráno odpouštět vodu z vodních nádrží Slezská Harta a Kružberk. Odtok je regulovaný tak, aby se toky pod přehradami nedostaly ani do 1. povodňového stupně.

Při zátahu na prodejce nezdaněných cigaret celníci našli i zlaté šperky a detektor odposlechů

Dnes 10:17 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Na obchodníky s nezdaněnými cigaretami udeřila zásahová jednotka českých celníků, přičemž na slovenském území s nimi spolupracovali tamní kolegové.

Hasiči stěhují výkonná čerpadla do dosud zaplavených míst

Dnes 9:08 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Situace v zaplavených lokalitách Moravskoslezského kraje se postupně zlepšuje. Velkokapacitní čerpadla odčerpávají vodu z nejvíce postižených míst a hasiči je poté přesunují do dalších míst. Lidé v celém regionu také mohou využít psychosociální pomoc specialistů.

MSK poskytne finanční dar osmnácti postiženým obcím, peníze by měly mít na účtech do pátku

Moravskoslezský kraj daruje nejvíce povodněmi postiženým obcím jako bezprostřední pomoc devět milionů korun. Hejtman kraje Josef Bělica to oznámil na čtvrteční tiskové konferenci.

Mariánskohorská radnice také letos uspořádala adaptační pobyty pro prvňáčky a jejich rodiče

Mariánskohorská radnice už více než 10 let pořádá adaptační pobyty pro prvňáčky. Jejich cílem je, aby se děti poznaly dříve než nastoupí do prvních tříd. Zároveň se mezi sebou poznají i jejich rodiče a vytvoří si tak vztah na celých 9 let.

Český Těšín nenechává nikoho po záplavách na holičkách

Úředníci, sociální pracovníci i neziskové organizace v Českém Těšíně spojili síly se složkami Integrovaného záchranného systému a zapojili se aktivně do pomoci lidem zasaženým povodněmi. Koordinační schůzky pomáhají v komunikaci a rozdělování jednotlivých úkolů.

Evakuovaní psi z karvinského útulku jsou zpátky

Karvinský magistrát ještě v době před záplavami zajistil preventivní odvoz psů z útulku v Darkově. Nebylo jasné, zda se voda dostane až do areálu a ohrozí jejich životy. Nyni jsou už psi zpátky v kotcích.

Krnovská nemocnice byla povodní zcela ochromena, musela řešit dodávky vody i elektřiny

S velkými následky povodně se potýká také krnovská nemocnice. Velká voda zatopila sklepní prostory s technologiemi a ambulance ve sníženém přízemí. Nemocnice byla zcela ochromena bez elektřiny a vody. Materiální škody škody i nánosy bahna jsou obrovské.

MHD ve Frýdku-Místku má nově 12 nejmodernějších elektrobusů

Poskytovatel městské hromadné dopravy ve městě pořídil do výbavy 12 nejmodernějších elektrobusů. Zcela bezemisní vozy nahradí původní autobusy s pohonem na naftu a CNG. Pořízení vyšlo na 155 milionů korun. Velkou část ale zaplatila evropská dotace.

Ve Slezské pomáhají poškozeným dobrovolníci, hasiči i úředníci

V Antošovicích a Koblově začaly práce s odstraňováním škod na rodinných domech zasažených povodněmi. Ruku k dílu přidali dobrovolníci, hasiči i zaměstnanci úřadu městského obvodu.

Moravská Ostrava a Přívoz musela kvůli povodním přesunout volební místnosti ze dvou škol

Moravská Ostrava a Přívoz musela přesunout tři volební okrsky ve dvou základních školách na jiná místa. Důvodem je likvidace následků škod po záplavách.

V Porubě uklízí důsledky povodní. Radnice už je v provozu

Důsledky povodní jsou odklizeny a Úřad městského obvodu Poruba je tak opět přístupný lidem. Vrátila se sem i matrika, která se musela dočasně přestěhovat do informačního centra na Hlavní třídě.

Začala oprava protržené hráze na soutoku Odry a Opavy. Zatím půjde jen o dočasné řešení

Hned po opadnutí vody u soutoku Opavy a Odry začaly práce na opravě hráze, kterou voda protrhla. Zatím jde pouze o provizorní a hlavně rychlé řešení, které by mělo ochránit obyvatele v případě dalšího výrazného stoupnutí hladiny řeky.

Děti z vodou poškozené MŠ Předškolní v Ostravě-Výškovicích tráví čas ve vedlejší ZŠ

Kvůli povodním plně nefungují ani některé ostravské školy. Ve čtvrtek neotevřely 4 a 4 fungují v omezeném provozu. Jednou takovou je MŠ Předškolní ve Výškovicích. Děti se musely přemístit do vedlejší základky.

Zoo Ostrava zůstává po deštích uzavřena veřejnosti, otevře v sobotu

18. září 2024 15:29 | Ostrava-město | Michal Slonina | Regionální zprávy POLAR

Ostravská zoologická zahrada zůstává zatím po vydatných deštích pro veřejnost uzavřená. Problémy nezpůsobily jen záplavy, škody přinesl také vítr a samotné srážky.

Ostravský železniční uzel projde modernizací
Vydáno 31. ledna 2017 14:38, Ostrava-město, Jan Varga
Železniční úsek v Ostravě mezi hlavním nádražím a Svinovem projde modernizací. K tomuto kroku se rozhodla Správa železniční dopravní cesty. Zástupci Kraje tuto možnost vítají a dokonce navrhují v rámci přidružených projektů vybudovat například odbočku do Hlučína.

Kompletní oprava a ztrojkolejnění železničního úseku mezi Ostravou hlavním nádražím a Svinovem včetně nového mimo úrovňového přesmyku, který odstraní křížení vlaků a velmi pomalou jízdu. To má v plánu Správa železniční a dopravní cesty v budoucích letech. Zástupci kraje i města rozhodnutí vítají a uvažují také o železničním spojení do Hlučína.

“Dříve jezdila tramvaj, dneska to může být zase tramvaj nebo vlak, takže bych se pobavil o tom, zda bychom v rámci výstavby železničního uzlu neudělali také odbočku na Hlučín tak, aby tam lidé mohli jezdit vlakem, říká náměstek hejtmana Jakub Unucka (ODS). ”

Jako další návrh leží na stole odbočka na stanici Ostrava-střed. Vize je taková, že by trať vedla pod zemí a vlaky by jezdili tunelem.

“Tím by se zásadně vyřešila otázka zástavby, lidé by se mohli rovnou ze Stodolní dostat například k nemocnici. Ale otázka je, jestli vlaky do toho tunelu mohou vjet, protože je tam poměrně malý prostor,” říká náměstek hejtmana Jakub Unucka (ODS).

Podle vedení Ostravy by ale tyto projekty vyšly na desítky miliard korun, přitom prioritou je podle něj především vysoko rychlostní trať vedoucí až do Ostravy.

“Česká republika potřebuje skutečně šlápnout na plyn při projektování a přípravě vysoko rychlostních tratí a my budeme bojovat za to, aby ta trať nekončila v Brně, jak jsem někde zaslechl, ale aby pokračovala až do Ostravy, říká primátor Ostravy Tomáš Macura (ANO 2011).

Oprava železničního uzlu v Ostravě vyjde na více než 7 a půl miliardy korun a realizovat by se měla mezi léta 2021 až 25.

Zdroj: https://polar.cz/zpravy/ostrava/ostrava-mesto/11000007175/ostravsky-zeleznicni-uzel-projde-modernizaci