Tyto záběry jsme natočili v centru Ostravy. Historické, památkově chráněné domy hyzdí nevkusná reklama. Často kryje krásnou fasádu a nebo úplně zakrývá vnitřními polepy okna a skleněné výlohy. Specialitou asijských podnikatelů jsou pak zavěšené lampióny nebo světelné řetězy. To všechno by mělo do zmizet. Reklama v Ostravě bude muset být vkusná. "Chceme najít cestu, jak v Ostravě reklamu mít, povolit a podpořit, ale zároveň ji mít takovou, ať je podporou a plní roli, kterou má a nedegraduje veřejný prostor," vysvětluje náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová.
Město vydává manuál, ve kterém se obchodníci přesně dozvědí, jak má venkovní reklama vypadat. Jsou v něm doporučené postupy a příklady, jak má vypadat reklamní štít, polepy, výlohy, vitríny, ale i markýzy a zahrádky u restaurací a kaváren. Město chce jít příkladem a odstraní reklamy z tramvají, sloupů i zastávek MHD, "Chceme městským společnostem, obvodům, podnikatelům i široké veřejnosti ukázat, jak má kvalitní reklama vypadat a proto jsme připravili marketinkové materiály a manuály, které to vysvětlují a ukazují dodává náměstkyně.
Živnostníci se mohou podívat také na webové stránky ostrava360.cz, kde se vše podrobně dozvědí. Nařízení o regulaci reklamního smogu začne platit od ledna příštího roku.