Vládní opatření v boji s pandemií nemoci Covid - 19 zasáhla velmi výrazně mnoho odvětví. Město Ostrava uvolnilo více než 80 milionů na pomoc drobným podnikatelům a neziskovým organizacím. Nyní se zaměřuje na speciálně na dvě asi nejvíce postižená odvětví - cestovní ruch a pohostinství. Pomoci by měla tzv. Ostrava Card.
Tomáš Macura, primátor Ostravy: „Tato karta umožní jednak slevy turistických atrakcí, ale i v kavárnách a restauracích. Věříme, že projekt zvedne zájem návštěvníků Ostravy o místní atraktivity a inspiruje je k jejich návštěvě a možná i k prodloužení doby pobytu. Zároveň pomůže s budováním image Ostravy jako zajímavé turistické destinace. Pokud se karta osvědčí, chceme ji využívat i v následujících letech. Věříme, že další turisté objeví kouzlo našeho města, které je ojedinělou industriální galerií pod širým nebem, městem festivalů, technických památek i pozoruhodné novodobé architektury. Je na provozovatelích služeb, zda předloží návštěvníkům také kvalitní ubytování a zajímavou gastronomii, aby i to byl důvod, proč Ostravu doporučovat dál.“
Na podporu projektu odstartovala také marketingová kampaň, která odkazuje zejména na industriální dědictví Ostravy a v nadsázce i na jeho podobnost se světem podle Julese Verna.
Jan Šumbera, jednatel společnosti Černá louka: „Do projektu se v první fázi přihlásili provozovatelé atraktivních turistických cílů i známé gastronomické provozovny, zapojilo se do něj hned několik velkých hráčů. Věřím, že projekt bude velmi úspěšný. Další se jistě postupně připojí a budou vítáni, protože Ostrava takovou aktivitu potřebuje."
Držitelé Ostrava Card získají slevu například do vybraných expozic Dolní oblasti Vítkovic, Landek Parku, Zoo, na sportoviště Sarezy, do Galerie výtvarných umění Ostrava, ale také do některých restaurací a kaváren. Podrobnosti najdete na webových stránkách města.