Lenka Jaborská, scénáristka, režisérka: „Protože máme opravdu malé posluchače a troufám si říct, že by neuseděli celý koncert, kdyby měli jenom poslouchat, tak se snažím propojovat tu muziku vážného klasického typu, kterou děti běžně neposlouchají, s běžnými životními situacemi. Tím pádem si to s nimi spojí a klasická hudba se pro ně stane naprosto přirozenou součástí života.“
Hned osm koncertů v sezóně je proto věnováno právě malým posluchačům – čtyři pro ty větší a čtyři pro nejmenší, kteří se s hudbou seznámí dokonce přímo na jevišti.
Michal Sedláček, herec: „Je to vzrušující. Člověk nikdy neví, s jakou děti přijdou do sálu. Ne vždycky je jednoduché je třeba ukáznit v situacích, kdy děláme nějaké rozverné věci na podiu. Samozřejmě je pak strháváme s sebou, takže je to vždy o velké míře takového napojení se na diváky, na ty malé drobky, a napojení se na to, abychom ukočírovali tu správnou míru energie.“
anketa, malí diváci: „Bylo to hodně dobré, bylo to vtipné, moc mě to bavilo. Jsou strašně dobří a pěkně zpívali. Bylo to prostě úplně super.“
anketa, malí diváci: „Oni mají každé představení hodně hezké, takové, že mě to zabaví a nenudíme se tam. Nikdy se tam nenudíme.“
Každý rok se mohou návštěvníci těšit na nová témata dětských představení. V tom prvním se divákům v této sezóně herci představili v soutěži O největšího zdvořilce.
Lenka Jaborská, scénáristka, režisérka: „V podstatě bych chtěla, aby děti, když budou s rodiči odcházet, měly téma k diskuzi, o čem ten koncert byl nejenom hudebně, ale i pro ně v rodině. To znamená, jak se můžou chovat zdvořile k rodičům, rodiče k dětem, děti mezi sebou, a v podstatě se můžou malinko dozvědět i o zdvořilosti v orchestru, jak to funguje mezi muzikanty, mezi hudebníky a panem dirigentem a mezi posluchači a orchestrem.“
V dalších představeních se malí diváci seznámí kromě hudby taky s tématem poctivosti, spolehlivosti, nebo nadšení.