Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Poruba má dostatek soli na celou zimu. Stroje vyjíždí na pokyn radnice

Sněhová nadílka Porubu nepřekvapila. Společnost, která se v obvodu stará o zimní údržbu, se připravila v předstihu. Na zasněžené silnice vyjíždí ihned poté, co dostane pokyn z radnice.

Městský obvod Poruba v zimě udržuje silnice III. a IV. tříd, konkrétně se jedná o 130 km chodníků a 60 km cest. Komunikace se čistí od sněhu a náledí strojově i ručně podle plánu zimní údržby.

Richard Hanáčik (ANO), místostarosta MOb Ostrava-Poruba: “Chodníky musíme uklidit do 24 hodin od výjezdu techniky, cesty do 48 hodin. Dále uklízíme v Porubě kontejnerová stání, zastávky a přechody. Máme nasmlouvaného externího zhotovitele, který pro nás úklid zimní dělá. V Porubě na úřadě zaměstnanci odboru dopravy drží službu, vždycky konzultují s dispečinkem zhotovitele zdali vyjet či nevyjet. Je to trošku alchymie, protože zkoumáme počasí, konzultujeme to s hydrometeorologickým ústavem.”

Údržba se provádí i preventivně, a to v případě, že meteorologové varují před námrazou a ledovkou.

Richard Hanáčik (ANO), místostarosta MOb Ostrava-Poruba: “Začínáme dříve než námraza vznikne, jelikož když je to nasazeno, tak chodníky ani nezačínají namrzat. Tam, kde se dostane technika, uklízí zhotovitel strojovou technikou, auta s pluhy a podobně, ale máme třeba místa, kde se technika nedostane jako třeba domovy důchodců, zastávky a místa kolem přechodů, kde to uklízí naše četa z technických služeb.”

Silnice a chodníky v Porubě se ošetřují solí, které se spotřebuje za zimní sezónu 500 až 1000 tun podle toho, kolik sněhu napadne.

Petr Vykrut, majitel zhotovitelské firmy: “Plánem zimní údržby se musí nasadit minimálně 4 stroje na cesty a 6 strojů na chodníky. Běžně se zúčastňuje takových 14, 15 strojů na údržbu a 6 doprovodných vozidel na zásobování solí a převoz pracovníků po ručním čištění zastávek, schodů a úseků, kde se mechanizace nedostane. Potom, co stroj provede první najetí, tak se pokračuje znovu do té doby než se to podaří dovést do schůdného nebo sjízdného stavu.”

Silnice se ošetřují podle důležitosti. Jako první jsou tak na řadě nejvíce frekventované úseky.

Petr Vykrut, majitel zhotovitelské firmy: “Plánem zimní údržby jsou definovány úseky, které se udržují, v jaké intenzitě a časech a samozřejmě plánem zimní údržby je i spousta úseků především u chodníků, které se neudržují, které jsou neudržované a ten plán zimní údržby je vlastně veřejně přístupný a měl by se každý občan s ním seznámit.”

Většina strojů má elektronické dávkování soli, aby se s ní neplýtvalo. Celkově by dávka soli za den neměla překročit 60 gramů na metr čtvereční.

Nahlásit chybu


K tématu




X - servis park s.r.o.- Ostrava
Ostrava
od 48 000 do 48 000 Kč/měsíc

Detail

Protektia s.r.o., Moravskoslezský kraj
Ostrava
od 35 000 Kč/měsíc

Detail

ČP Guarding, s.r.o., Ostrava (Wattova)
Ostrava
od 22 000 do 28 000 Kč/měsíc

Detail
Poruba má dostatek soli na celou zimu. Stroje vyjíždí na pokyn radnice
Vydáno 30. listopadu 2023 16:17, Ostrava-Poruba, Yvona Fajtová
Sněhová nadílka Porubu nepřekvapila. Společnost, která se v obvodu stará o zimní údržbu, se připravila v předstihu. Na zasněžené silnice vyjíždí ihned poté, co dostane pokyn z radnice.

Městský obvod Poruba v zimě udržuje silnice III. a IV. tříd, konkrétně se jedná o 130 km chodníků a 60 km cest. Komunikace se čistí od sněhu a náledí strojově i ručně podle plánu zimní údržby.

Richard Hanáčik (ANO), místostarosta MOb Ostrava-Poruba: “Chodníky musíme uklidit do 24 hodin od výjezdu techniky, cesty do 48 hodin. Dále uklízíme v Porubě kontejnerová stání, zastávky a přechody. Máme nasmlouvaného externího zhotovitele, který pro nás úklid zimní dělá. V Porubě na úřadě zaměstnanci odboru dopravy drží službu, vždycky konzultují s dispečinkem zhotovitele zdali vyjet či nevyjet. Je to trošku alchymie, protože zkoumáme počasí, konzultujeme to s hydrometeorologickým ústavem.”

Údržba se provádí i preventivně, a to v případě, že meteorologové varují před námrazou a ledovkou.

Richard Hanáčik (ANO), místostarosta MOb Ostrava-Poruba: “Začínáme dříve než námraza vznikne, jelikož když je to nasazeno, tak chodníky ani nezačínají namrzat. Tam, kde se dostane technika, uklízí zhotovitel strojovou technikou, auta s pluhy a podobně, ale máme třeba místa, kde se technika nedostane jako třeba domovy důchodců, zastávky a místa kolem přechodů, kde to uklízí naše četa z technických služeb.”

Silnice a chodníky v Porubě se ošetřují solí, které se spotřebuje za zimní sezónu 500 až 1000 tun podle toho, kolik sněhu napadne.

Petr Vykrut, majitel zhotovitelské firmy: “Plánem zimní údržby se musí nasadit minimálně 4 stroje na cesty a 6 strojů na chodníky. Běžně se zúčastňuje takových 14, 15 strojů na údržbu a 6 doprovodných vozidel na zásobování solí a převoz pracovníků po ručním čištění zastávek, schodů a úseků, kde se mechanizace nedostane. Potom, co stroj provede první najetí, tak se pokračuje znovu do té doby než se to podaří dovést do schůdného nebo sjízdného stavu.”

Silnice se ošetřují podle důležitosti. Jako první jsou tak na řadě nejvíce frekventované úseky.

Petr Vykrut, majitel zhotovitelské firmy: “Plánem zimní údržby jsou definovány úseky, které se udržují, v jaké intenzitě a časech a samozřejmě plánem zimní údržby je i spousta úseků především u chodníků, které se neudržují, které jsou neudržované a ten plán zimní údržby je vlastně veřejně přístupný a měl by se každý občan s ním seznámit.”

Většina strojů má elektronické dávkování soli, aby se s ní neplýtvalo. Celkově by dávka soli za den neměla překročit 60 gramů na metr čtvereční.

Zdroj: https://polar.cz/zpravy/ostravsko/ostrava-poruba/11000040383/poruba-ma-dostatek-soli-na-celou-zimu-stroje-vyjizdi-na-pokyn-radnice