Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Kamiony si samy budou volat pomoc přes linku 112

  • Ostrava,

Asi už jste slyšeli o systému eCall, který umožňuje osobním vozům v případě nehody volat automaticky na tísňovou linku 112. Dalším vylepšením této služby je její rozšíření pro kamiony a nebo autobusy. Záchranáři by tak například ihned věděli, že kamion veze nebezpečný náklad.

V Dolní oblasti Vítkovic v Ostravě se srazí nákladní auto s cisternou plnou nebezpečných látek. Do ovzduší i půdy unikají jedovaté chemikálie a v ohrožení života jsou i lidé. Jde o sekundy. Nejrychlejším způsobem, jak informovat záchranáře, je systém eCall, který se nyní připravuje i pro nákladní vozy.

Jan Urbánek, Generální ředitelství HZS ČR: “Vidíme že tato nehoda vznikla v Dolní oblasti Vítkovic. Součástí datového balíku je i identifikace nebezpečných látek a jejich množství.”

Systém eCall 112 funguje pro osobní vozidla od začátku října. Nyní jde o jeho další vylepšení pro kamiony, autobusy a motocykly.

Rostislav Hlosta, organizátor konference: “Je to černá skříňka zamontovaná ve vozidle. Ono si aktivuje tu simku, že se spustily airbagy, což je velká rána minimálně 2 G. Vozidlo si zavolá pomoc a prozradí souřadnice, kde je.

Česká republika je svými integrovanými bezpečnostními centry příkladem pro celou Evropskou unii a nyní je lídrem i v systému eCall. Proto se právě v Ostravě sešli odborníci z celé Evropy na konferenci.

Olga Sehnaová, poslankyně europarlamentu: “ČR má tenhle systém organizován z centra a velmi moderní. Toto je jeden z důvodů, proč se naše země mohla postavit do čela těchto snah.”

K odbavování hovorů systému eCall budou určena dvě krajská call centra v Praze a Ostravě.

Nahlásit chybu

Nejčtenější zprávy

PR články

Více PR článků