Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

V ostravských tramvajích bude antikolizní systém. Dokáže soupravu i zastavit

  • Ostrava,

Ostrava má nejmodernější dopravní podnik v zemi a k tomu samozřejmě patří i bezpečnost. Do tramvají Stadler proto bude montován antikolizní systém, který dokáže zabránit nehodě. Stejnou technologii by v budoucnu měly mít i nejnovější vozy Škoda.

Na jaře letošního roku začalo v Dopravním podniku Ostrava testování antikolizního systému do tramvají. Funguje ve třech krocích - nejdříve řidiče na překážku upozorní výstražná ikona na palubním počítači, pak i zvukový výstražný signál a nakonec, pokud řidič nereaguje, řídicí systém vozidla spustí samočinné brzdění tramvaje.

Tereza Šnoblová, mluvčí DPO: "Cílem investice je razantně zvýšit bezpečnost cestujících, ochranu vozidel, ale i dalších účastníků provozu. DPO systém v uplynulých měsících úspěšně otestoval na dvou tramvajích Stadler.

Antikolizní systém dokáže identifikovat překážku na přímé koleji až na vzdálenost 80 metrů. Sleduje přitom nejen pevné překážky, ale také všechna ostatní vozidla a také chodce.

Miroslav Svozil, náměstek primátora Ostravy: "„Být nejmodernějším dopravním podnikem znamená být především podnikem bezpečným. Na tom v Dopravním podniku Ostrava dlouhodobě pracují a antikolizní systém na tramvajích Stadler je dalším střípkem daleko větší skládačky. Ochranu cestujících v ostravské MHD vedle antikolizních systémů doplňují kamery ve vozidlech a na zastávkách nebo cestujícími dlouhodobě oblíbení asistenti přepravy.“

Dopravní podnik nasazuje antikolizní systém již do všech 39 provozovaných tramvají Stadler. Kompletní cena za instalaci technologie je více než 26 milionů korun. V Ostravě v současnosti jezdí 235 tramvají.

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy