„Naši technici z provozu výroby dvojkolí společně s odborníky ze společnosti Škoda Transportation více než půl roku vyvíjeli novou nápravu a praktickými radami pomáhali k vytvoření finální verze. Jsme přesvědčeni, že dodávky náprav úspěšně splníme jak po kvalitativní stránce, tak v dohodnutém termínu," říká Zdeněk Fluxa, ředitel závodu AMEPO.
V loňském roce proběhla již první dodávka prototypových náprav, v současné chvíli probíhá zkušební provoz první tramvaje. Dodávané nápravy nesoucí tramvajová kola budou instalovány do tramvají 26T určených pro maďarské město Miskolc a nově i pro projekt tramvají 28T pro města Konya v Turecku. Tramvaj 28T vychází z modelu 26T a je zatím nejnovější vyráběnou tramvají v plzeňské Škodovce. Oba typy tramvají navazují na sérii obousměrných vozidel, které si oblíbili cestující rovněž v italském Cagliari, americkém Portlandu či polské Wroclawi.
Škoda Transportation je v posledních měsících velmi úspěšná v získávání zakázek na zahraničních trzích. Jen od začátku roku uzavřela exportní zakázky za více než 19 miliard korun. „Chceme, aby se české ekonomice dařilo, a proto se také snažíme, abychom měli co možná nejvyšší podíl domácích dodavatelů. Ze studie Deloitte vyplynulo, že každá utracená miliarda v kolejové výrobě produkuje díky multiplikačním efektům přes 235 milionů korun do státního rozpočtu a vede k vytvoření téměř tisíce pracovních míst. Zadávání zakázek domácím výrobcům tak pomáhá ozdravování českého hospodářství," říká ke spolupráci s AMEPO generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard.
ArcelorMittal Ostrava a.s. je největší hutní komplex v České republice a patří do největší světové ocelářské a těžařské skupiny ArcelorMittal. Roční kapacita výroby společnosti je 3 miliony tun oceli, zhruba 50 % produkce se exportuje do více než 40 zemí světa. ArcelorMittal Ostrava a její dceřiné společnosti mají přes 7500 zaměstnanců. Průměrná mzda zaměstnanců v roce 2012 činila 34 213 korun. ArcelorMittal Ostrava vyrábí železo a ocel v souladu s veškerou ekologickou legislativou. Již dnes splňuje limity EU, které určuje nejlepší dostupná technika (BAT) a které vstoupí v platnost až od roku 2016. Jediným akcionářem je ArcelorMittal Holdings A. G.
ArcelorMittal Engineering Products Ostrava, s.r.o. je dceřinou společností ArcelorMittal Ostrava a výrobně-opravárenským závodem. Závod sdružuje strojírenskou a slévárenskou výrobu. Základní sortiment strojírenských výrobků tvoří výroba strojních dílů a zařízení, ocelových konstrukcí a výroba železničního dvojkolí. V oblasti slévárenství je závod zaměřen na výrobu odlitků z oceli a litiny. Dalšími významnými činnostmi závodu jsou opravy elektrických strojů, projektování, dodávky, montáž a údržba elektrických zařízení, opravy mechanizačních prostředků, provádění, rekonstrukce a údržba staveb, provádění a údržba žáruvzdorných vyzdívek hutních, koksárenských a energetických zařízení.
Škoda Transportation, a.s. je jednou z předních evropských firem v oboru dopravního strojírenství. Mezi její výrobky patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony pro dopravní systémy. Tržby skupiny se každoročně pohybují okolo 15 miliard korun a stabilně už několik let zaměstnává zhruba čtyři tisíce lidí. Škoda Transportation má několik dceřiných společností nebo společných podniků nejen v České republice, ale i v Číně, Polsku nebo Maďarsku. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky přes 3 miliardy korun.
Více na: www.skoda.cz