ČPZP současně ujišťuje zdravotnická zařízení, že uhradí poskytnutou zdravotní péči za pojištěnce registrované u ČPZP, i když se prokážou původními průkazy ČNZP nebo HZP.
ČPZP vznikla letos v říjnu sloučením ČNZP a HZP. Původně měly průkazy obou sloučených pojišťoven přestat platit na konci letošního roku.
„Novou průkazku ČPZP stále ještě nemá několik tisíc našich pojištěnců. Ačkoli jsme vynaložili maximální úsilí, abychom je kontaktovali, jejich průkazy se nám vrátily jako nedoručené z důvodu nesprávně uvedené adresy a my na ně v současné době nemáme jiný kontakt. Je ovšem nezbytné, aby si tito pojištěnci co nejdříve požádali o nový průkaz," uvedl marketingový ředitel pojišťovny Igor Dorčák.
ČPZP rovněž žádá lékaře, aby tyto své pacienty po ošetření upozornili, že při další návštěvě se již budou muset prokázat platným průkazem pojišťovny. O ten si mohou požádat na kterémkoli kontaktním místě ČPZP nebo telefonicky na bezplatné lince call centra 800 810 000.
Od poloviny září, kdy začala výměna průkazů ČNZP a HZP, zaměstnanci ČPZP rozeslali přibližně 735.000 dopisů s novými průkazy. Část se jich vrátila zpátky jako nedoručených. Tyto pojištěnce se pak pojišťovna snažila kontaktovat jinými dostupnými cestami, například telefonicky, pomocí krátké textové zprávy nebo prostřednictvím e-mailu. Vyhledávání majitelů starých průkazů nyní pokračuje na základě jiné evidence. Pokud se sami obrátí na pobočku ČPZP nebo na call centrum a sdělí své kontaktní údaj, nový průkaz jim bude doručen na uvedenou adresu.