Osa Balt-Jadran prochází v Česku všemi moravskými kraji a v Moravskoslezském kraji se, pokud jde o dopravní infrastrukturu, týká především II. železničního koridoru vedoucího od Petrovic u Karviné po Břeclav a hlavních silničních tahů - dálnice D1 a rychlostní komunikace R48. Projektu, který probíhá od března roku 2010 do února roku 2013 a EU ho podpoří 3,7 miliony EUR prostřednictvím programu CENTRAL EUROPE, se účastní kromě Sdružení dalších 17 partnerů z Polska, Slovenska, Rakouska a Itálie.
„Projekt BATCo podpořily všechny kraje na Moravě a Slezsku, kterými osa Balt - Jadran prochází," uvedl generální ředitel Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Miroslav Fabian. K projektu se připojily také například firmy jako Free Zone Ostrava, Letiště Ostrava či Dopravní projektování.
Spolupráce firem a podniků podél osy byla také na programu listopadového setkání partnerů BATCo v Ostravě. „Projednávali jsme návrh založení Nadnárodní podnikatelské aliance, který zahrnuje i vytvoření sítě informačních byznys center. Smlouvu o jejich vytvoření jsme odsouhlasili. Jejich hlavním úkolem bude zprostředkovávat kontakty a informace mezi firmami partnerských regionů," upřesnil Pavel Santarius s tím, že o konkrétním místu centra nadnárodní spolupráce v Česku se bude hovořit na semináři, který proběhne 19. ledna v na letišti Leoše Janáčka v Ostravě-Mošnově za účasti představitelů ministerstva dopravy a je určený firmám, jež projekt podpořily, či mají zájem v oblasti logistiky a dopravy spolupracovat. Sdružení pro rozvoj MSK informovalo na jednání BATCo v Ostravě své partnery o přípravě dvou případových studií. „Jedná se o studie Řešení připojení multimodálního veřejného logistického centra v Ostravě-Mošnově z pohledu nákladní dopravy a Vysokorychlostní trať Petrovice u Karviné-Přerov z pohledu osobní dopravy," doplnil Pavel Santarius. V rámci projektu se připravuje dopravní model od Baltského moře k Jadranu, který se bude skládat z jednotlivých regionálních částí, jedna z nich se týká Moravskoslezského kraje.
Osa Balt-Jadran je páteří středoevropské dopravní sítě a je součástí transevropské dopravní sítě TEN-T. Spojuje Baltské a Jaderské moře a jejich přístavy s vnitrozemskými městy mezi Polskem a Itálií, přičemž probíhá devatenácti regiony pěti zemí Evropy. Snahou projektu BATCo je především urychlit realizaci vysokorychlostního železničního spojení podél osy a přesunout část silniční přepravy na železnici, chránit tak životní prostředí snížením negativních vlivů dopravy. „Prostřednictvím projektu BATCo bychom chtěli posílit postavení kraje v širších souvislostech a navázat užší spolupráci mezi regiony v rámci Evropy, kterou bychom mohli využít při hledání možností výstavby vysokorychlostní trati vedoucí přes Moravskoslezský kraj a k celkové stabilizaci transevropské dopravní sítě TEN-T," dodal Miroslav Fabian.