Vedení města má ale omezené možnosti, jak situaci řešit. Silnice je totiž majetkem Moravskoslezského kraje a rekonstrukce je záležitostí ostravského ředitelství silnic a dálnic.
Jiří Ondrášek, tiskový mluvčí MěÚ Bruntál: „ Rekonstrukce silnice I/11 není investiční akcí města Bruntálu. My se snažíme naše akce plánovat tak, aby nedocházelo k dalším dopravním komplikacím ve městě. „
Město se snaží situaci alespoň dále nekomplikovat. Posunulo třeba zahájení oprav komunikací třetí třídy, které vlastní.
Jiří Ondrášek, tiskový mluvčí MěÚ Bruntál: „To znamená, že jsme posunuli i termín započetí rekonstrukce kanalizace a vozovky v ulicích V Aleji a Smetanově tak, aby se tyto práce nijak nedotýkaly současné dopravní situace a vymezení průjezdných úseků v souvislosti s rekonstrukcí silnice I/11.“
Zástupci všech institucí, kterých se rekonstrukce silnice dotýká, se scházejí na pravidelných poradách. Variant, jak vyřešit průjezd městem po dobu opravy silnice, bylo několik.
Pavla Jiroušková, tisková mluvčí PČR Bruntál: „Původně měla dopravu řídit světelná signalizace, ale s tím jsme nesouhlasili, jelikož by došlo k totálnímu selhání dopravy ve městě Bruntále.“
K dopravním zácpám přesto čas od času dochází. Něco takového řidiči v Bruntále nepamatují.
Pavla Jiroušková, tisková mluvčí PČR Bruntál: „ Za 24 hodin projede Bruntálem 13 tisíc automobilů. V kritické době a na kritických místech řídí dopravu dopravní policisté.“
Všem účastníkům dopravy zbývá v podstatě jediné – smířit se se skutečností a obrnit se trpělivostí.