Budoucí číšníci nebo kuchaři si výuku bez moderních pomůcek sotva dokáží představit. S jejich využitím je učení velice efektivní.
Anketa, žáci školy: 1. "Viděl jsem třeba svůj špatný postoj, nemluvil jsem nahlas, škrábal jsem se." 2. "Je to lepší, když je to na tom videu, že si toho všimneme, jinak bychom si toho nevšimli." 3. "Jo to dobré, no."
Pavel Mráček, odborný učitel: "Když stojí jenom u hosta a nevidí to na tom videu, tak si to člověk ani neuvědomí, kde ty chyby děláme nebo neděláme. Toto je, myslím, velmi důležité a podstatné ty chyby rozeznat."
Žáci střední odborné školy se učili i z učebnic starých více než dvacet let. Pokrok ale zastavit nelze a tak tyto učebnice současným požadavkům nevyhovovaly.
Eva Nedomlelová, ředitelka školy: "Začali jsme psát školní vzdělávací programy a přišli jsme na to, že jestli to chceme udělat k obrazu svému, tak si k tomu musíme vyrobit nějaké výukové materiály, které k tomu budou vhodné a které nám budou vyhovovat."
Bez peněz ani kuře nehrabe, jak se říká. Bruntálské Střední odborné škole pomohly peníze z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu.
Eva Nedomlelová, ředitelka školy: "Protože to stojí hodně peněz, kolegyně napsaly projekt, který bude zafinancován částkou 2,8 milionu korun."
Pro mladé lidi jsou důležité také třeba vlastní prezentace či profesní komunikace. Kurzy v těchto dovednostech prošlo zatím na 500 žáků střední odborné školy.