Stavba obchvatu Frýdku-Místku nijak výrazně nezpomalila ani přes zimu. Na obou částech už se pracuje naplno a nasazené tempo rozhodně nepolevuje, právě naopak.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Na první etapě stavby obchvatu Frýdku-Místku se před koncem roku 2020 podařilo převést dopravu z původní trasy dálnice D56 na nový most. Přesměrování provozu umožnilo pokračování prací i v zimním období. Leden a únor byly sice velmi chladné, přesto stavba probíhala technologiemi, které klimatické podmínky umožnily."
Místy nízké mrazivé noční teploty výrazně omezily činnosti i v březnu. Rozhodně to ale nijak neovlivní plánovaný termín uvedení obchvatu do provozu, což bude příští rok.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Na druhé etapě obchvatu Frýdku-Místku stavbaři také pracovali přes zimu. Sice nepokračovaly zemní práce, ale naplno běžela výroba a montáž ocelových konstrukcí mostů. Nevyklidily se ani pozice u mostů monolitických, které jsou betonované přímo na stavbě. Kromě několika krátkých přestávek kvůli sněhu nebo silnému mrazu se betonovalo bez zastavení. Na přelomu února a března se na stavbu vrátila těžká technika na takzvanou zemařinu pro hlavní trasu a po nezbytné jarní údržbě se vrátí zhotovitel k návozům materiálu do násypů."
Aktuálně se stavbaři připravují na opětovné uzavření Příborské ulice. Ta se totiž bude výškově upravovat. Doprava by tak měla být pravděpodobně v květnu svedena opět na objízdnou trasu přes ulici Kvapilova, tak jako tomu bylo v době uzavírky při výstavbě mostu právě nad ulicí Příborská. Objížďka by měla trvat přibližně dva měsíce a už se kvůli ní na konci Kvapilovy ulice staví i nový kruhový objezd.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "V roce 2021 je třeba očekávat zhruba dvojnásobný stavební výkon, což se jistě projeví zvýšenou dopravní zátěží poblíž stavby. Řidičům i lidem z Frýdku-Místku děkujeme za trpělivost."
O dalším vývoji na stavbě a o přesném termínu přepojení dopravy vás budeme včas informovat.