Měla to být rekonstrukce silnice jako každá jiná. Když ale dělníci na ulici Nádražní odstranili asfalt, našli tam dlažbu z konce 19. století. Nádražní ulice byla vytyčena v roce 1887 v souvislosti s výstavbou dráhy Kojetín-Bílsko a s výstavbou nové nádražní budovy z roku 1889.
Lenka Nováková, kurátorka Muzea Těšínska: “Dlažba pochází z roku 1900, kdy byla položena od nádraží až po most přes řeku Olši. Celé to vydláždění tohoto úseku stálo přibližně 80 tisíc zlatých."
Na více místech tyto historické dlažební kostky chybí, ty zbývající chce město zachovat, s odborníky našlo způsob, jak. Použity budou na jiném místě.
Vít Slováček, místostarosta Českého Těšína: "Dojde k odebrání těch kostek a jejich uložení, protože další aktivitou, kterou město by mělo udělat, je rekonstrukce ulice Hlavní, která je ve vlastnictví MSK, jednáme o převodu a tam by se kostky měly vrátit. Dá se předpokládat, že i na té ulici Hlavní spousta kostek bude chybět."
Ulice Nádražní je velmi využívaná spojovací tepna, práce se rozdělily na dvě části. První etapa probíhá mezi ulicí Hlavní a Čapkova.
Vít Slováček, místostarosta Českého Těšína: "Všechny práce, do toho finálního stavu byly konzultovány s památkáři a jejich představa byla vrátit to členění ulice Nádražní do té původní skladby, jak to bylo v minulosti. Dojde k vrácení asfaltu, vrácení zeleně, výsadbě stromů, připomenutí, že tady byla zastávka tramvaje ."
Rekonstrukce ulice Nádražní je součástí česko-polského projektu. První část opravy potrvá do konce léta.