V obecním domě Družba proběhla matematická soutěž pro tříčlenné týmy žáků 6. tříd všech 12 základních škol z Karviné a také škol z Dětmarovic, Petrovic a Stonavy v rámci projektu Místní akční plán. Samotná soutěž byla ale jiná než ostatní.
"Je unikátní v tom, že týmy jsou poskládané z různých úrovní matematiků, v každém týmu je jedničkář jako lídr, pak je tam žák, který mívá většinou dvojku z matematiky a pak je tam dítko, které má horší známku, trojku nebo čtyřku nebo má specifickou poruchu," vysvětlila projektová manažerka Petra Kantorová.
Právě takové děti nemají šanci se na jakoukoliv soutěž dostat.
"My jsme chtěli dát šanci i jim a postavili jsme to na té týmové spolupráci, kdy oni jsou nuceni, aby dosáhli nějakých výsledků spolu spolupracovat," dodala Kantorová.
Týmy musely projít 13ti stanovišti, na každém z nich plnili matematické úlohy různých obtížností a sbírali za ně body.
"Já jsem jedničkář, ale je to jednodušší a zábavnější než nějaká obyčejná matematická soutěž." "Moje matika je velmi slabá, snažím se to nějak vytáhnout na lepší známku, ale nějak to nejde. S klukama ta spolupráce je velmi dobrá, pár věcí mi i hezky vysvětlili a pomohli," řekli žáci.
"My jsme chtěli soutěž koncipovat tak, abychom ukázali, že matematika není strašák, a že i matematikou se můžeme bavit. je dnes velmi populární říkat, že nám matematika nejde, že nás nebaví, ale nikde neslyšíme chlubit se tím, že by mu nešlo číst," vysvětlila Marcela Kraslová, učitelka ZŠ a MŠ Cihelní, členka pracovní skupiny Matematická gramotnost.
Řekla jedna z pěti členek pracovní skupiny matematická gramotnost Marcela Kraslová a prozradila, jaké úlohy vlastně týmy plnily.
"Například museli počítat číselnou věž, museli řešit sirkové hlavolamy, počítat obrázkové rovnice, logické hry a podobně," uzavřela Kraslová.
Nejlépe se na soutěži vedlo týmu ze Základní školy Mendelova, druzí skončili žáci z Petrovic u Karviné a třetí místo obsadila Základní škola U Studny.