Devět lidí bez práce, takový je výsledek organizačních změn na městském úřadu v Orlové.
K tomuto kroku přikročila rada města, která si minulý rok nechala zpracovat procesní audit. Mezi propuštěnými jsou i někteří vedoucí odborů.
"Když pod větší odbor, byl přesunut menší odbor, tak v té chvíli z organizačních důvodů dostává výpověď vedoucí toho menšího odboru," říká tajemník městského úřadu v Orlové Radomír Matušek.
Procesní audit totiž odhalil, že jsou některé procesy na úřadě zdlouhavé a neefektivní . V určitých případech by práci dvou odborů zvládl zastat jeden. Proto u některých došlo k jejich sloučení.
"Některé procesy jsou dvojkolejné, takže se snažíme tady touto restrukturalizací vlastně zjednodušit chod celého úřadu a myslím si, že to bude mít přínos nejen pro zaměstnance, ale i pro občany," říká Tomáš Kuča (ČSSD), starosta Orlové.
Z jedenácti původních odborů jich teď bude pracovat pouze osm. Z dvaceti oddělení se ruší jen jedno. Původně mělo být propuštěno 11 lidí. S dvěma zaměstnanci se ale úřad v rámci zákonných podmínek dohodl na další spolupráci.
"Devět pracovníků obdrželo v pátek výpovědi, ale samozřejmě ze zákona budou vyhlášena výběrová řízení a tito zaměstnanci mají možnost se přihlásit a pokud uspějí, tak třeba na jiných pozicích mají šanci na městském úřadu pracovat dál," říká tajemník úřadu Radomír Matušek.
Změny začnou platit od září tohoto roku. Kromě efektivnější práce úřadu mají přinést i jednodušší komunikaci mezi odbory a vedením města, přehledné nakládání s veřejnými prostředky a také mají zajistit, aby na úřadu pracovali jen kvalifikovaní lidé.