Reklama

MS kraj a Ostrava chtějí zavádět v dopravě vodík

Jdeme do vodíku. S tímto poselstvím předstoupili před média zástupci vedení kraje , Ostravy a také společnosti Vítkovice Cilinders. Hlavní důvod je jednoduchý - ekologie. Kraj i město by v následujících letech hlavně chtěli podporovat vodíkový pohon ve veřejné dopravě.

Reklama

Vodíkový pohon ve veřejné dopravě zatím nikde v České republice nefunguje. Ostrava i Moravskoslezských kraj ale neustále investují do ekologické veřejné dopravy a proto chtějí být lídry i v této u nás nové technologii. Vodíkový pohon je totiž zcela čistý a nezatěžuje životní prostředí. "Nastartujeme to tím, že přestaneme teoretizovat, koupíme prvních pár autobusů a postaví se první dvě plničky. Jezdí to všude po světě, ale musíme to vyzkoušet v českých podmínkách. Hlavně tím začneme startovat soukromý byznys tak, aby vyráběl ten vodík," říká náměstek hejtmana Jakub Unucka a primátor Ostravy Tomáš Macura ho doplňuje: "Vodíkové technologie jsou na počátku a jsou tím pádem dražší, nejsou vyzkoušené a těžko tedy očekávat, že do nich půjde privátní sektor jako první." 

Podpisem společného memoranda se strany zavázaly k rozvoji a zavádění vodíkových technologií. Mimo jiné si od něj slibují vznik nového průmyslového odvětví. Na zavádění vodíkových technologií se už dnes podílí společnost Vítkovice Cylinders. "je to celosvětový fenomén a problém ČR je, že tady žádný takový projekt není. Já jsem rád, že dnes MS kraj udělal první krok z vodíkového pravěku," říká ředitel Vítkovice Cylinders Jan Světlík.

Kraj chce nejprve na Karvinsko pořídit asi 10 vodíkových autobusů. V roce 2025 by také měly vodíkové vlaky vyjet na regionální železniční tratě. 




H R U Š K A , spol. s r.o.
Nový Jičín
od 100 Kč do 100 Kč

Detail

Jan Hefner
Karviná
od 30 000 Kč do 60 000 Kč

Detail

Nejčtenější zprávy

Reklama

PR články

Více PR článků
Zavřít reklamu