Komise Rady Asociace krajů pro školství a sport proto vyzvala Vládu ČR, aby vyjasnila, na základě jakého konkrétního právního titulu mohou ředitelé škol po doporučení krajské hygienické stanice nařídit karanténu žáků ve své škole.
Stanislav Folwarczny (ODS), náměstek hejtmana MS kraje: „Sebekvalitnější distanční vzdělávání zkrátka nemůže nahradit přímý kontakt s pedagogem během výuky ve třídě. Proto považuji za nutné, aby se karanténa nařizovala opravdu jen v nejnutnějších a opodstatněných případech. Zároveň ředitelé musí dostat jasné úřední rozhodnutí, jak mají postupovat, které žáky mají poslat do karantény a na jak dlouho.“
Například na SŠ profesora Matějčka v Ostravě je v současné době 6 tříd v karanténě. Očkované děti tedy chodí do školy, ale ty ostatní potřebují distanční výuku.
Ivana Jírů, ředitelka SŠ prof. Zdeňka Matějčka Ostrava: „Je to pro učitele velmi náročné, protože kromě klasické výuky musí zvládat ještě výuku distanční.“
Josef Vondál, ředitel SŠ technické Opava: „Řešíme spoustu problémů s karanténou žáků i učitelů, chybí nám jasná pravidla.“
Odborníci varují, že jarní lock down a podzimní karantény mohou pro žáky znamenat v budoucím vzdělávání obrovské komplikace.