Most v Nových Heřminovech sloužil desítky let bez zásahu, který se nyní již projevil jako velmi potřebný.
Ladislav Ploc, výrobní ředitel stavební firmy: „Nutná je proto, protože při provedených kontrolách mostů bylo zjištěno, že je degradace spodní stavby, zatéká na ložiska, která jsou zkorodovaná a musí se tím pádem celá komplet vyměnit, jak celá stavba odbourat a udělat se nová, tak udělat výměna komplet celé mostovky kromě mostních pilířů.“
Celá oprava je náročná. Provádí se postupně, včetně zvedání nosných částí mostu.
Ladislav Ploc, výrobní ředitel stavební firmy: „Nejkomplikovanější bylo prozatím zvedání jednotlivých pilířů, jak S1 tak S2 a teď obourání spodní stavby, protože musíme to dělat ručně a křídla jedničku a trojku strojově. Minulý týden bylo provedeno zvednutí jednotlivých pilířů v současné době se provádí odbourání jak jedničky, tak trojky strojně a uprostřed středový pilíř se dělá ručně.“
ŘSD při opravě zajistilo na silnici kyvadlový provoz, řízený semafory. Náročně jsou také místní povětrnostní podmínky.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: „Oprava mostu silnice 1. třídy č.45 v Nových Heřminovech pokračuje a to i navzdory nízkým teplotám. Zima neustupuje a v Jeseníkách už vůbec ne. Přesto dělníci připravili podloží pro zvedání nosné konstrukce za účelem usnadnění kompletní rekonstrukce. Za 24 a půl milionu korun provedeme opravy izolací, přechodových částí říms, svodidel i vozovky.“
Přestože počasí v podhorském regionu je velmi nestálé, staviteli se daří držet časový harmonogram celé opravy.
Ladislav Ploc, výrobní ředitel stavební firmy: „Prozatím nedochází ke skluzu, ctíme harmonogram, který jsme zpracovali a termín bychom měli dokončit podle harmonogramu.“
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: „Práce probíhají během kyvadlového provozu, vedeného po mostním provizoriu. Hotovo bude nejpozději v květnu.“