Druhým nejhorším krajem v počtu krádeží kol za rok je MS kraj, kde se za sezónu odcizí průměrně 1300 kol. Přesto jsou milovníci cyklojízdy stále náročnější a vyžadují vyšší kvalitu, za kterou neváhají draze zaplatit.
David Vrobel, výrobce kol: "Aktuálně největší boom zažívají 29 palcová horská kola. Z našeho pohledu jako výrobců ale není úplně ideální věc, co se týče montáže."
Cenu kol ovlivňuje mnoho faktorů, Nejdůležitější je ale bezesporu rám.
David Vrobel, výrobce kol: "Cenu ovlivňuje materiál, design rámu. Celoodpružená karbonová kola jsou nejdražší."
Kolo, které sjíždí z výrobní linky, často nebývá kompletně vybavené a některé komponenty si zákazníci musí zakoupit až na prodejně.
Mezi povinným vybavením ale nesmí chybět odrazky na obou kolech, šlapátkách a na špici. Pokud je cyklista nemá, hrozí mu pokuta. Podle odborníků je nová metoda, kdy má pomoci při případné krádeži identifikovat kolo syntetická neviditelná látka, vlastně zbytečná.
David Vrobel, výrobce kol: "Tohle splní i číslo rámu, které je dnes standardně na každém kole. Dokonce od 1. 1. 2003 je tento identifikátor povinný. Tzn., každé kolo by mělo mít nějaký identifikační znak. Většinou je to na středové ose."
Výrobní číslo, které je jedinečné, je uvedeno v záručním listu. Právě podle něj by se takto kolo dalo také vyhledat. Ve všech případech je ale základ kolo vůbec znovu najít.