Dopravní podnik Ostrava na pátečním jednání pracovní skupiny představil ministru životního prostředí v demisi projekt týkající se ekologizace hromadné dopravy. Ten by byl financován z peněz Evropské unie.
Roman Kadlučka, ředitel Dopravního podniku Ostrava, a.s.: "Uvažujeme rozšířit a využít dotace Ministerstva ŽP na CNG a pořídit sto takových autobusů CNG s tím, že budou rozděleny na vozovny Hranečník a Poruba. Dále zavést elektrifikovanou linku to znamená elektrobus ve směru Klimkovice, kde má vzniknout nízkoemisní zóna."
Zároveň by chtěl podnik rozšířit infrastrukturu tramvajových i trolejbusových tratí. Peníze by byly použity také z regionálního operačního programu. Cestující by se tak mohli tramvají dostat přes dolní Vítkovice až na výstaviště. Trolejbusová trať by měla být prodloužena také na Hranečník, kde vznikne nový integrovaný terminál.
Tomáš Podivínský (KDU-ČSL), ministr životního prostředí v demisi: "Já se chystám do Bruselu koncem týdne nebo začátkem následujícího a já osobně budu dělat všechno pro to, abychom ještě tu miliardu z Bruselu dostali, protože to je poslední projekt z operačního programu Životní prostředí, který bychom ještě mohli čerpat."
Pokud Brusel miliardu přiklepne, peníze na obnovu vozového parku budou chtít také využít například v Opavě, Třinci, Karviné nebo Havířově. První ekovozy by v Ostravě mohly jezdit už na podzim příštího roku.