Silnici mezi Ostravou a Opavou denně využívají tisíce řidičů. Při průzkumu projelo za den Velkou Polomí 23 tisíc řidičů. Úzká silnice je nevyhovující, řidiči často bourají a výjimkou nejsou i smrtelné nehody. Proto začala stavba silnice nové. Jenže ministr dopravy Bárta v rámci úspor v srpnu zastavil. Premiér Nečas ale dnes přijel do Ostravy s dobrou správu. Stavět se bude.
Petr Nečas (ODS), předseda vlády: „Je evidentní, že náklady na konzervaci stavby budou v řádech stovek milionů. Pak je na místě se zamyslet, jestli nenalézt ještě 200 milionů a pokračovat. Sice pomaleji, ale přesto pokračovat."
Pavel Drobil, (ODS), ministr životního prostředí: "Pokusíme se přes Státní fond dopravní infrastruktury odfinancovat tzv. ekologickou infrastrukturu těch dopravních staveb. Pokud se to podaří, je možné ušetřit až 6 miliard korun."
Anketa, řidiči: 1. "To je dobrá zpráva." 2. "To hodnotím kladně."
Ministerstvo dopravy má zajištěno peníze na dostavbu této silice na rok 2012, teď ale vše nasvědčuje tomu, že stavba bude pokračovat i v příštím roce.
Premiér Nečas slíbil dostavbu silnice mezi Ostravou a Opavou
Řidiči, kteří často využívají silnici mezi Ostravou a Opavou, si mohou oddechnout. Premiér Nečas dnes slíbil, že najde peníze na pokračování silnice 1/11, která obě města propojuje. Zakonzervování stavby by totiž bylo skoro stejně nákladné jako pokračování, i když pomalejší.