Pracovníci opavských technických služeb každý rok většinou na jaře obcházejí na šest desítek mostů a lávek ve městě a kontrolují jejich stav. Zjištěné nedostatky hned napravují.
Podrobnější analýzu mostních konstrukcí provedli před třemi lety odborníci. Rozdělili je do skupin podle stavu. Vznikla tak rozsáhlá studie. Navrhla, které mostní objekty je nutné opravit.
Mosty a lávky jsou rozdělené na ty, které jsou zcela v pořádku a pak ty, které vyžadují opravu či rekonstrukci. Těch je označeno na dvě desítky. Tři, které byly v havarijním stavu, musely být kompletně zbourány a jsou už znovu postaveny.
Byl to most přes potok Sedlinku v Podvihově. Kvůli špatnému technickému zde musela být omezena tonáž projíždějících vozidel. vozidel. V roce 2019 byl most zbouraný a postavený byl nový.
Během následujícího roku musel být kompletně sanovaný a znovu vybudovaný také most přes řeku Opavu v Opavě. Šlo o nákladnou stavbu za 36 milionů korun.
A naposledy se stříhala páska na znovu vystavěném mostě přes potok Velká v místní části Jaktař.
Na řadu přijdou také další mosty: už v příštím roce to bude ten na ulici Hlavní v Kylešovicích. Bude nutné opravit zábradlí, vozovku i sanovat betonové povrchy.