Kateřina Geryková, redaktorka TV POLAR: Dřevěné pracovní staly zpestřují herny v mateřských školách a také v jedné školní dílně. Jak ta myšlenka vznikla?
Daniela Nováková, garantka vzdělávacích aktivit, MAS Opavsko: „Myšlenku přinesl majitel firmy Hon, který cítil potřebu, aby studenti a učni, kteří opouštějí školní lavice a přicházejí k nim do firmy, byli manuálně zručnější. V r. 2018 se doslechl, že ve městě Kuřim v rámci projektu Technické školky, něco takového už vzniklo. Tuto myšlenku představil na OHK Opava a projekt se začal pomalu rozjíždět.“
Kateřina Geryková, redaktorka TV POLAR: Rozvíjení technických dovedností je prioritní úkol toho pracovního stolu. Jenže je to i úkol pro učitele, aby se sami naučili pracovat sami u ponku, a potom dokázali zkušenosti předat i dětem. Jak to zvládli?
Daniela Nováková, garantka vzdělávacích aktivit, MAS Opavsko: „Byla to novinka pro samotné pedagogy, kteří museli povystoupit ze svých kolejí. Nicméně, dělali to rádi a s nadšením. My jsme v průběhu toho dvouletého fungování mysleli i na ně. Uspořádali jsme pro ně praktické workshopy, vznikly dva manuály.“
Kateřina Geryková, redaktorka TV POLAR: Když srovnáte první vyrobený prototyp s tím, co dodáváte do školek nyní. Jaký je rozdíl?
Daniela Nováková, garantka vzdělávacích aktivit, MAS Opavsko: „První tři prototypy, které se pořizovaly hned v počátku, byly zakoupeny přes internet. Vzdělávací skupina, která působí pod OHK Opava, se ale vzápětí zamyslela nad tím, zda si nedokážeme ponky vyrábět sami. Na to se rozjela spolupráce SOU stavebním v Opavě. Jeho učni v rámci praxe ponky vyrábějí. Jejich výrobky jsou stabilnější a o něco větší než ty, které se prodávají v hobby marketech. Dětem se na nich lépe pracuje. Okresní hospodářská komora kontaktuje své členy z řad firem a podnikatelů, kteří výrobu financují.“
Kateřina Geryková, redaktorka TV POLAR: V současné době projekt dodávání ponků do školek končí. Vy ale budete v projektu pokračovat jinak. Ale jinak. Řekněte jak?
Daniela Nováková, garantka vzdělávacích aktivit, MAS Opavsko: „Velmi by se nám líbilo, protože ve školkách už je to rozjeté, kdyby se nám podařilo postoupit o úroveň výš, a sice na I. stupeň základních škol.