Jiří Zdrálek, ředitel ZŠ a MŠ při zdravotnickém zařízení Opava: „Celkem míváme kolem 70 – 80 dětí, včetně dvou středoškolských tříd. V posledních letech přibývá psychických poruch u dětí a my na to musíme reagovat. Cílem je vzdělávat děti s psychickými poruchami a postupně je vracet do běžného života. Jde o to, aby neztratili linku vzdělávání.“
O výuku se starají speciální pedagogové, kteří musí mít k psychicky nemocným dětem velmi citlivý přístup.
Karla Vítková, učitelka: „Musíme mít úplně jiný přístup než učitelé na běžných základních školách. Naše děti mají spoustu problémů, kvůli kterým nezvládají učivo. Náš přístup musí být empatický a trpělivý. Nejčastěji máme děti s diagnózou ADHD, sebepoškozování a dalších poruch.“
Mnohé z nemocných dětí potřebují individuální přístup, což opavská škola také nabízí.
Nora Gavendová, speciální pedagog: „Věnujeme se dětem individuálně včetně logopedie. Bereme si je z výuky a věnujeme se jim podle toho, jaký mají problém.“
Kromě vzdělávání přímo v budově ZŠ poskytuje škola také vzdělávání dětem a žákům hospitalizovaným ve Slezské nemocnici – konkrétně na chirurgickém oddělení a pak na klasickém dětském oddělení. V době předcovidové vyučující docházela také na infekční oddělení, v době covidu je ale toto oddělení vyčleněno jako covid jednotka. Výuka tam nyní neprobíhá.