Student, který ve volném čase dělá reklamu na sociálních sítích. Fotograf si neplánuje otevřít ateliér nebo studio, ale kavárnu a prodávat vzácné druhy kávy. Paní, která doufá, že si splní sen jako designer interiéru. To je jen krátký výčet lidí, kteří se sešli v obchodním domě Breda Weinstein.
Workshopy mají pomoci lidem, kteří už podnikají. Nebo chtějí podnikat, ale netuší přesně, jak na to. Nejtěžší je vždycky začít. A to bez ohledu na věk, pohlaví nebo předchozí pracovní zkušenosti.
Na prvním setkání měl každý z návštěvníků do minuty představit sebe a své vize. Kromě očekávání od workshopu měli také ostatní přesvědčit, jak mohou kurz obohatit. Seznamovací kolečko prolomilo ledy mezi účastníky a navodilo přátelskou atmosféru.
Po dobu osmi týdnů se zájemci podrobí intenzivnímu studiu. Stejně jako ve škole, i tady budou dostávat domácí úkoly. Kromě vlastního nápadu na realizaci svého podnikání budou tvořit spolu.
Jan Dittrich, lektor workshopů: “Tady budou fungovat jako skupina, ale po celý čas workshopu mají možnost mě kontaktovat, mají možnost si říct o pár minut, půl hodiny času, můžou se mnou prodiskutovat svůj nápad nebo svůj business, svoje podnikání.”
Martina Heisigová, vedoucí, Odbor rozvoje města a strateg. plánování, MM Opava: “Určitě je povedeme k tomu, aby si sáhli na případné dotační prostředky především z Moravskoslezského kraje, kde se plánuje zcela nově vyhlášení výzvy právě na podporu nových mladých podnikatelů.”
Pro ty, kteří už podnikají nebo budou podnikat, je připraven i speciální klub podnikavců a podnikatelů. Prostřednictvím srazů a debat s ostatními businessmany se podpoří následný vývoj.