Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky z Ostravy a dále na Krnov a z Opavy do Kravař

Opava |  | Opavský expres

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Správě železnic v současnosti zbývá zprovoznit necelé tři desítky traťových úseků. Některé železniční tratě voda prakticky zničila a obnovení provozu potrvá i několik měsíců.

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Stále máme nefunkční železniční tratě. Jsou silně poškozeny a vlastně se teď připravují tendry, co mám informace proto, aby ty práce co nejrychleji začaly. Ty škody jsou opravdu velké, je tam náhradní autobusová doprava, která zatím funguje, ale jsou tam poničené hodně ty území celé, celá ta trať je podemletá, takže jsou úseky, kdy trať je ve vzduchu, vůbec nemá vlastně žádný podklad, takže ty práce budou určitě na dlouhou dobu, ale věřím, že se to podaří co nejrychleji opravit tak, aby železniční doprava fungovala. Nefunguje ani z Opavy do Krnova a samozřejmě i na tento směr je železnice poškozena.”
Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Počítáme s tím, že se opraví všechny železniční tratě v Olomouckém a Moravskoslezském kraji, které byly před povodněmi provozuschopné. Největší prioritou teď pro nás je obnova železničního spojení z Ostravy do Opavy, zde pracujeme s termínem obnovení v polovině října. Dále na Krnov by se pak podle nynějších předpokladů mělo začít jezdit v druhé polovině prosince.”

V současné době jezdí vlaky z Opavy - východ do Hradce nad Moravicí a z Kravař do Hlučína a do Chuchelné.

Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Co se týká plánovaných elektrizací tratí, ano, povodně zasáhly i tratě, kde plánujeme elektrizace, nicmémě tyto projekty jsou v přípravě a nyní je to tedy nějakým způsobem neohrožuje. Nicméně v současné době platí, že pro nás je v co nejkratší době odstranit povodňové škody a obnovit plnohodnotný železniční provoz.”

Co se týče elektrizace, tak prioritní je elektrizace traťového úseku mezi Opavou a Krnovem, který zajistí další rozvoj západní části MS kraje.

Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Pro nás je klíčová ta elektrizace a revitalizace páteřní železniční trati západní části MS kraje nesmírně důležitá pro nejen rozvoj Opavska, ale i Krnovska, Osoblažska, Bruntálska. Chceme tím podstatným způsobem zkrátit jízdní doby a zpřístupnění západní části MS kraje na železniční koridor a na budoucí vysokorychlostní trať, kterou momentálně stát připravuje.”

Elektrifikace tratě Opava Krnov přinese zrušení dieselových vlaků, místo kterých budou jezdit elektrické. Cestující z Krnova tak nebudou muset v Opavě přestupovat.

Radek Postawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Než ale vznikne tato elektrizace, tak my už budeme od roku 2026 jezdit bateriovými vlaky, takže už od roku 2026 nebude mutné přestupovat, ale pak se dodělá lehká elektrizace a tím pádem bateriové vlaky tam nebudou potřeba a budou jezdit jinde. Teď se to bude projektovat, musí se dělat EIA, máme to na 3 etapy, takže první z etap je optimalizace tratě Opava Krnov. Zároveň tam je i ta lehká elektrizace a potom je ještě další etapa Opava Ostrava. Máme tam i bypass Opavy, aby mohly potencionální nákladní vlaky objíždět Opavu-východ s tím, že plánujeme v budoucu, že by tam mohly projíždět i nějaké rychlíky a zrychlilo by se to z Olomouce směrem na Ostravu, ale to je zatím budoucnost.”
Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Co se týká zkapacitnění obou traťových úseků, ať už mezi Opavou a Krnovem nebo Opavou a Ostravou-Svinov, tak počítáme v dílčích úsecích zdvoukolejnění této tratě. Bude záležet samozřejmě na poměrech v území a samozřejmě na územní průchodnosti. Všechny tři stavebně technické záměry v cenové úrovni roku 23 by měly dosáhnout 15, 4 miliardy, samozřejmě fyzická realizace v tuto chvíli nelze odhadnout.”

Elektrizace trati by měla přinést rychlejší spojení a více vlakových spojů ať už na trati z Opavy do Krnova, tak na trati z Opavy do Ostravy.

Nahlásit chybu


K tématu

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

4. října 2024 12:12 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

V chatové osadě Zátiší v Opavě voda odnesla několik chat a zničila vše kolem

25. září 2024 10:39 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Jako po válce to vypadá v chatové oblasti Zátiší v Opavě, kde lidé nejenže tráví volný čas, ale mnozí z nich si z chat vytvořili trvalé bydlení. Voda mnohým chaty posunula a některé odnesla až k řece.

Extrémní povodeň v Opavě poškodila mnohá sportoviště. Zcela zničila náhradní hokejovou halu

20. září 2024 10:44 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Velká voda v Opavě vážně poškodila i mnohá sportoviště. Zcela zničila mimo jiné náhradní ledovou plochu v Městských sadech, vytopila tělocvičny základních škol, fotbalový stadion i basketbalovou halu.


Americký developer představil projekt průmyslové zóny v Karviné

Americká developerská společnost spolu se zástupci MS kraje představila podobu plánované průmyslové zóny v Karviné. Moderní průmyslová zóna o velikosti 330 tisíc metrů čtverečních by měla po dokončení přinést Karvinsku 4500 nových pracovních míst.

Na Rudné ve Svinově postupně zdemolují mosty, provoz bude sveden vždy na druhou polovinu

Dnes 8:24 | Ostrava-město | Libor Běčák

V úterý 26. listopadu 2024 začne rekonstrukce mostů na Rudné ulici v Ostravě-Svinově. Oba mosty silnice I/11 budou zdemolovány a do roku 2026 nahrazeny novými konstrukcemi. Po dobu prací bude zachován obousměrný provoz v jednom pruhu pro každý směr. Projekt za 95,6 milionu Kč slibuje životnost nových mostů minimálně 100 let.

Rozsvícení vánočních stromů bude letos na obou náměstích ve Frýdku i v Místku

Frýdek-Místek letos poprvé uskuteční rozsvěcení stromu v obou částech města. K tradičnímu hojně navštěvovanému rozsvěcení na náměstí Svobody přidá komornější akci na Zámeckém náměstí. To bude navíc během dvou adventních víkendů bez aut.

Diamantová svatba znamená 60 let společného života

Psal se říjen roku 1964. Do společného svazku manželského tehdy vstoupili v Táboře dva snoubenci Bohuslav a Helena. V tomto svazku přečkali mnohá dobrá i složitá období a dnes jejich krásné manželství trvá přesné 60 let. Ve stupnici našich svateb se tato svatba nazývá svatbou diamantovou.

Možnosti studia i zaměstnání pro vycházející žáky na veletrhu Artifex

Veletrh Artifex je pravidelnou příležitostí pro vycházející žáky základních škol, jak získat cenné informace. Na prezentacích středních škol i firem ze širokého regionu si mohou své budoucí povolání nebo studium na místě přímo osahat.

Pytláci mořských želv byli odsouzeni díky spolupráci Zoo Liberec a ZOO Ostrava

Dnes 8:56 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Pytláci mořských želv v Indonésii byli odsouzeni na dva a půl roku vězení díky zásahu ochránců přírody, na kterém se podíleli i zoologové z českých zoologických zahrad v Liberci a Ostravě. Zásah proběhl v souostroví Pulau Banyak, kde čeští odborníci dlouhodobě spolupracují s indonéskými kolegy na ochraně ohrožených mořských želv.

Zvuk bubnů v Čeladné burcoval k ochraně dětí před násilím

Čeladenskou mateřskou školou se nesl hlasitý zvuk bubnů, který upozornil na Světový den prevence týrání a zneužívání dětí. K projektu Bubnovačka se tu připojili v rámci pravidelné lekce muzikoterapie.

Archeologové v Opavě objevili středověké sídliště i velmi vzácnou poutní láhev

Včera 19:13 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Na budoucí stavbě jižního obchvatu Opavy od léta probíhal archeologický výzkum. A přinesl vzácné objevy. Vedle velmi dobře dochovaných pozůstatků germánského osídlení z mladší doby římské byl velkým překvapením objev středověkého sídliště.

V centru Ostravy už stojí vánoční strom. Má 11 metrů a přijel ze Svinova

Vánoční strom, který se letos stane ozdobou Ostravských Vánoc to měl tentokrát jen kousek. Darovala ho totiž rodina, která žije v ostravském obvodu Svinov. Na jeho usazování na Masarykovo náměstí se pyšný majitel přišel osobně podívat.

Město pořídilo nové kotce do orlovského psího útulku

Orlovský útulek dokončuje realizaci nových moderních kotců v místním útulku, které výrazně zlepší podmínky pro toulavé a opuštěné psy.

Už žádné převážení pacientů venkem. Slezská nemocnice v Opavě má nové nadzemní koridory

Včera 18:52 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Slezská nemocnice v Opavě slavnostně otevřela nadzemní tubusové koridory. Jejich stavba trvala déle než rok a přinesla zejména komfort jak zaměstnancům, tak pacientům a návštěvníkům tohoto zdravotnického zařízení.

Oslavy Dne boje za svobodu a demokracii v Opavě ukončil lampionový průvod s pohádkovými postavami

Včera 18:39 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

V Opavě si hned několika akcemi připomněli Den boje za svobodu a demokracii. Zapojilo se do nich jak vedení města, tak studenti Slezské univerzity a Slezského gymnázia a také herci Slezského divadla.

Slezská nemocnice slavnostně otevřela nové nadzemní koridory. Zvýšily komfort pacientům i zaměstnancům

Slezská nemocnice v Opavě slavnostně otevřela nadzemní tubusové koridory. Jejich stavba trvala déle než rok a přinesla zejména komfort jak zaměstnancům, tak pacientům a návštěvníkům tohoto zdravotnického zařízení.

Archeologové objevili středověké sídliště a unikátní poutní láhev na budoucí stavbě jižního obchvatu Opavy

Na budoucí stavbě jižního obchvatu Opavy od léta probíhal archeologický výzkum. A přinesl vzácné objevy. Vedle velmi dobře dochovaných pozůstatků germánského osídlení z mladší doby římské byl velkým překvapením objev středověkého sídliště.

V Opavě si pietním aktem před Pomníkem padlých v I. světové válce připomněli Den válečných veteránů

16. listopadu 2024 20:22 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

V Opavě si připomněli Den válečných veteránů. A to pietním aktem před Pomníkem padlých v I. světové válce a Pomníkem Rudoarmějců na Mětském hřbitově. Den válečných veteránů se slaví celosvětově 11. listopadu u příležitosti konce první světové války.

Vánoční výzdoba v Opavě bude bohatší než loni. Lidé se mohou těšit na nové světelné prvky

16. listopadu 2024 20:17 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

V Opavě už od poloviny října instalují vánoční výzdobu, aby se vše stihlo včas. Obyvatelé i návštěvníci města se letos mohou těšit i na nové světelné prvky.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky z Ostravy a dále na Krnov a z Opavy do Kravař
Vydáno 5. října 2024 19:34, Opava, Yvona Fajtová
Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Správě železnic v současnosti zbývá zprovoznit necelé tři desítky traťových úseků. Některé železniční tratě voda prakticky zničila a obnovení provozu potrvá i několik měsíců.

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Stále máme nefunkční železniční tratě. Jsou silně poškozeny a vlastně se teď připravují tendry, co mám informace proto, aby ty práce co nejrychleji začaly. Ty škody jsou opravdu velké, je tam náhradní autobusová doprava, která zatím funguje, ale jsou tam poničené hodně ty území celé, celá ta trať je podemletá, takže jsou úseky, kdy trať je ve vzduchu, vůbec nemá vlastně žádný podklad, takže ty práce budou určitě na dlouhou dobu, ale věřím, že se to podaří co nejrychleji opravit tak, aby železniční doprava fungovala. Nefunguje ani z Opavy do Krnova a samozřejmě i na tento směr je železnice poškozena.”
Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Počítáme s tím, že se opraví všechny železniční tratě v Olomouckém a Moravskoslezském kraji, které byly před povodněmi provozuschopné. Největší prioritou teď pro nás je obnova železničního spojení z Ostravy do Opavy, zde pracujeme s termínem obnovení v polovině října. Dále na Krnov by se pak podle nynějších předpokladů mělo začít jezdit v druhé polovině prosince.”

V současné době jezdí vlaky z Opavy - východ do Hradce nad Moravicí a z Kravař do Hlučína a do Chuchelné.

Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Co se týká plánovaných elektrizací tratí, ano, povodně zasáhly i tratě, kde plánujeme elektrizace, nicmémě tyto projekty jsou v přípravě a nyní je to tedy nějakým způsobem neohrožuje. Nicméně v současné době platí, že pro nás je v co nejkratší době odstranit povodňové škody a obnovit plnohodnotný železniční provoz.”

Co se týče elektrizace, tak prioritní je elektrizace traťového úseku mezi Opavou a Krnovem, který zajistí další rozvoj západní části MS kraje.

Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Pro nás je klíčová ta elektrizace a revitalizace páteřní železniční trati západní části MS kraje nesmírně důležitá pro nejen rozvoj Opavska, ale i Krnovska, Osoblažska, Bruntálska. Chceme tím podstatným způsobem zkrátit jízdní doby a zpřístupnění západní části MS kraje na železniční koridor a na budoucí vysokorychlostní trať, kterou momentálně stát připravuje.”

Elektrifikace tratě Opava Krnov přinese zrušení dieselových vlaků, místo kterých budou jezdit elektrické. Cestující z Krnova tak nebudou muset v Opavě přestupovat.

Radek Postawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Než ale vznikne tato elektrizace, tak my už budeme od roku 2026 jezdit bateriovými vlaky, takže už od roku 2026 nebude mutné přestupovat, ale pak se dodělá lehká elektrizace a tím pádem bateriové vlaky tam nebudou potřeba a budou jezdit jinde. Teď se to bude projektovat, musí se dělat EIA, máme to na 3 etapy, takže první z etap je optimalizace tratě Opava Krnov. Zároveň tam je i ta lehká elektrizace a potom je ještě další etapa Opava Ostrava. Máme tam i bypass Opavy, aby mohly potencionální nákladní vlaky objíždět Opavu-východ s tím, že plánujeme v budoucu, že by tam mohly projíždět i nějaké rychlíky a zrychlilo by se to z Olomouce směrem na Ostravu, ale to je zatím budoucnost.”
Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Co se týká zkapacitnění obou traťových úseků, ať už mezi Opavou a Krnovem nebo Opavou a Ostravou-Svinov, tak počítáme v dílčích úsecích zdvoukolejnění této tratě. Bude záležet samozřejmě na poměrech v území a samozřejmě na územní průchodnosti. Všechny tři stavebně technické záměry v cenové úrovni roku 23 by měly dosáhnout 15, 4 miliardy, samozřejmě fyzická realizace v tuto chvíli nelze odhadnout.”

Elektrizace trati by měla přinést rychlejší spojení a více vlakových spojů ať už na trati z Opavy do Krnova, tak na trati z Opavy do Ostravy.

Zdroj: https://polar.cz/zpravy/opavsko/opava/11000045309/do-opavy-po-povodnich-stale-nejezdi-vlaky-z-ostravy-a-dale-na-krnov-a-z-opavy-do-kravar