Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky z Ostravy a dále na Krnov a z Opavy do Kravař

Opava |  | Opavský expres

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Video Přehravač se načítá.
Načteno: 0%
Aktuální čas 0:00
Doba trvání -:-

Správě železnic v současnosti zbývá zprovoznit necelé tři desítky traťových úseků. Některé železniční tratě voda prakticky zničila a obnovení provozu potrvá i několik měsíců.

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Stále máme nefunkční železniční tratě. Jsou silně poškozeny a vlastně se teď připravují tendry, co mám informace proto, aby ty práce co nejrychleji začaly. Ty škody jsou opravdu velké, je tam náhradní autobusová doprava, která zatím funguje, ale jsou tam poničené hodně ty území celé, celá ta trať je podemletá, takže jsou úseky, kdy trať je ve vzduchu, vůbec nemá vlastně žádný podklad, takže ty práce budou určitě na dlouhou dobu, ale věřím, že se to podaří co nejrychleji opravit tak, aby železniční doprava fungovala. Nefunguje ani z Opavy do Krnova a samozřejmě i na tento směr je železnice poškozena.”
Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Počítáme s tím, že se opraví všechny železniční tratě v Olomouckém a Moravskoslezském kraji, které byly před povodněmi provozuschopné. Největší prioritou teď pro nás je obnova železničního spojení z Ostravy do Opavy, zde pracujeme s termínem obnovení v polovině října. Dále na Krnov by se pak podle nynějších předpokladů mělo začít jezdit v druhé polovině prosince.”

V současné době jezdí vlaky z Opavy - východ do Hradce nad Moravicí a z Kravař do Hlučína a do Chuchelné.

Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Co se týká plánovaných elektrizací tratí, ano, povodně zasáhly i tratě, kde plánujeme elektrizace, nicmémě tyto projekty jsou v přípravě a nyní je to tedy nějakým způsobem neohrožuje. Nicméně v současné době platí, že pro nás je v co nejkratší době odstranit povodňové škody a obnovit plnohodnotný železniční provoz.”

Co se týče elektrizace, tak prioritní je elektrizace traťového úseku mezi Opavou a Krnovem, který zajistí další rozvoj západní části MS kraje.

Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Pro nás je klíčová ta elektrizace a revitalizace páteřní železniční trati západní části MS kraje nesmírně důležitá pro nejen rozvoj Opavska, ale i Krnovska, Osoblažska, Bruntálska. Chceme tím podstatným způsobem zkrátit jízdní doby a zpřístupnění západní části MS kraje na železniční koridor a na budoucí vysokorychlostní trať, kterou momentálně stát připravuje.”

Elektrifikace tratě Opava Krnov přinese zrušení dieselových vlaků, místo kterých budou jezdit elektrické. Cestující z Krnova tak nebudou muset v Opavě přestupovat.

Radek Postawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Než ale vznikne tato elektrizace, tak my už budeme od roku 2026 jezdit bateriovými vlaky, takže už od roku 2026 nebude mutné přestupovat, ale pak se dodělá lehká elektrizace a tím pádem bateriové vlaky tam nebudou potřeba a budou jezdit jinde. Teď se to bude projektovat, musí se dělat EIA, máme to na 3 etapy, takže první z etap je optimalizace tratě Opava Krnov. Zároveň tam je i ta lehká elektrizace a potom je ještě další etapa Opava Ostrava. Máme tam i bypass Opavy, aby mohly potencionální nákladní vlaky objíždět Opavu-východ s tím, že plánujeme v budoucu, že by tam mohly projíždět i nějaké rychlíky a zrychlilo by se to z Olomouce směrem na Ostravu, ale to je zatím budoucnost.”
Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Co se týká zkapacitnění obou traťových úseků, ať už mezi Opavou a Krnovem nebo Opavou a Ostravou-Svinov, tak počítáme v dílčích úsecích zdvoukolejnění této tratě. Bude záležet samozřejmě na poměrech v území a samozřejmě na územní průchodnosti. Všechny tři stavebně technické záměry v cenové úrovni roku 23 by měly dosáhnout 15, 4 miliardy, samozřejmě fyzická realizace v tuto chvíli nelze odhadnout.”

Elektrizace trati by měla přinést rychlejší spojení a více vlakových spojů ať už na trati z Opavy do Krnova, tak na trati z Opavy do Ostravy.

Nahlásit chybu


K tématu

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

4. října 2024 12:12 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

V chatové osadě Zátiší v Opavě voda odnesla několik chat a zničila vše kolem

25. září 2024 10:39 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Jako po válce to vypadá v chatové oblasti Zátiší v Opavě, kde lidé nejenže tráví volný čas, ale mnozí z nich si z chat vytvořili trvalé bydlení. Voda mnohým chaty posunula a některé odnesla až k řece.

Extrémní povodeň v Opavě poškodila mnohá sportoviště. Zcela zničila náhradní hokejovou halu

20. září 2024 10:44 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Velká voda v Opavě vážně poškodila i mnohá sportoviště. Zcela zničila mimo jiné náhradní ledovou plochu v Městských sadech, vytopila tělocvičny základních škol, fotbalový stadion i basketbalovou halu.


Střelba uvnitř soudu v Novém Jičíně spustila policejní cvičení

V budově soudu v Novém Jičíně bylo dnes dopoledne slyšet střelbu a volání o pomoc, ovšem jako součást taktického cvičení policie a dalších složek integrovaného záchranného systému. Střelce se během simulace podařilo eliminovat do dvou hodin.

Anketu Hasič roku ovládl Karel Žilinský z Vítkova, náš kraj byl úspěšný i v dalších kategoriích

O tom, že hasiči z MS kraje patří dlouhodobě k nejlépe vycvičeným z celé země není pochyb, což dokazují každoročně v rámci ankety Hasič roku. Za loňský rok bodovali v několika kategoriích, ale Karel Žilinský ze stanice Vítkov ovládl i prestižní anketu Hasič roku.

Policisté z celého kraje darovali krev. Po víkendu a volných dnech se zásoby značně snížily

Pomáhat a chránit nejsou pro policisty z Moravskoslezského kraje jen prázdná slova. Dokazují to každodenně nejen v ulicích měst, ale i ve chvílích, kdy vyhrnují rukávy uniformy a usedají do křesla v Krevním centru Ostrava. Z dárcovství se už stala tradice.

Havířov investoval 15 milionů do obnovy školního hřiště, bude sloužit i veřejnosti

Žáci ze Základní školy Mládežnická v Havířově se mohou těšit na hodiny tělocviku. Sportovat budou na zcela novém multifunkčním hřišti, které bude v odpoledních hodinách k dispozici i široké veřejnosti.

Perun maraton opět potvrdil pověst nejnáročnějšího běžeckého závodu v Česku

Skutečně až na dno svých sil si sáhli účastníci jednoho z nejnáročnějších maratonů pořádaných v České republice. Perun Sky Marathon se letos kolem Javorového vrchu v Beskydech běžel už podesáté.

Obnovené hřiště u ZŠ Mládežnická bude sloužit i veřejnosti

Žáci ze Základní školy Mládežnická v Havířově se mohou těšit na hodiny tělocviku. Sportovat budou na zcela novém multifunkčním hřišti, které bude v odpoledních hodinách k dispozici i široké veřejnosti.

Experti: Bez jaderné energie to nepůjde!

Jaderná budoucnost – to bylo hlavní téma konference Efektivní energetika v Ostravě. Zaměřila se na budoucnost jaderné energetiky v energetickém mixu České republiky, potažmo MS kraje.

Frýdek-Místek koupil strategické pozemky v centru města

Frýdek-Místek koupil od společnosti Slezan Holding strategické pozemky u stadionu TJ Slezan. Scelením vlastnictví tak město získalo pod svou kontrolu rozlehlé území v samotném centru a otevřelo si cestu k jeho rozvoji ve veřejném zájmu. Pro kulturu, budoucí infrastrukturu nebo sport, či relaxaci.

Habemus papam - volbu papeže prožívali i lidé na Karvinsku

Ve čtvrtek večer se nad Sixtinskou kaplí objevil bílý kouř. Svět se dozvěděl jméno nového papeže. Tato radostná zpráva nezůstala bez odezvy ani na Karvinsku. Víra a tradice promluvily symbolickým jazykem, který je slyšet i bez slov.

Děti z Ostravy znovu vyjedou za horským vzduchem. Ozdravné pobyty jsou oblíbené

Dýchat čistý vzduch není vždy samozřejmost a obzvláště v Ostravě, i když se to v posledních letech velmi zlepšilo. Už od roku 2010 umožňuje město tisícům školáků uniknout z ovzduší zasaženého smogem do horských oblastí.

Národní památník II. světové války v Hrabyni si připomněl 80 let od ukončení II. světové války

Národní památník II. světové války v Hrabyni si pietním aktem připomněl 80 let od ukončení II. světové války. Lidé si při této příležitosti mohli zdarma prohlédnout stálou expozici Těžká léta 1938-1945.

Výstava v opavských Arkádách mapuje historii i současnost Červeného kříže

10. května 2025 16:56 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Český červený kříž působí v českých zemích už téměř 160 let. Historii i současnost této organizace připomíná panelová výstava v Arkádách ve Dvořákových sadech.

U Národního památníku II. světové války v Hrabyni si připomněli 80 let od ukončení II. světové války

10. května 2025 15:36 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

U Národního památníku II. světové války v Hrabyni si pietním aktem připomněli 80 let od ukončení II. světové války. Lidé si při této příležitosti mohli zdarma prohlédnout stálou expozici Těžká léta 1938-1945.

Občané Služovic a Vrbky opět dovezli potraviny a hygienické potřeby chráněnému bydlení Deštník

10. května 2025 14:46 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Už po čtrnácté zastavila před střediskem Charity Opava Deštník dodávka plná trvanlivých potravin a hygienických potřeb. Zboží pro klienty od roku 2012 každoročně během postu vybírají občané Služovic a místní části Vrbka.

Městské koupaliště v Opavě prochází rekonstrukcí. Povodně poškodily přízemí památkově chráněné budovy

7. května 2025 22:20 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Městské koupaliště v Opavě se připravuje na letní sezonu. Aktuálně prochází rekonstrukcí přízemí hlavní budovy, která je spolu s bazény vedena v seznamu kulturních památek a na které se podepsaly loňské zářijové povodně.

Střední škola hotelnictví a služeb v Opavě rekonstruuje prostory zničené povodní

7. května 2025 19:17 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola v Opavě se stále vzpamatovává z loňských zářijových povodní. Velká voda zatopila přízemí budovy školní restaurauce a cukrárny Terasa včetně cukrářské dílny.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky z Ostravy a dále na Krnov a z Opavy do Kravař
Vydáno 5. října 2024 19:34, Opava, Yvona Fajtová
Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Správě železnic v současnosti zbývá zprovoznit necelé tři desítky traťových úseků. Některé železniční tratě voda prakticky zničila a obnovení provozu potrvá i několik měsíců.

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Stále máme nefunkční železniční tratě. Jsou silně poškozeny a vlastně se teď připravují tendry, co mám informace proto, aby ty práce co nejrychleji začaly. Ty škody jsou opravdu velké, je tam náhradní autobusová doprava, která zatím funguje, ale jsou tam poničené hodně ty území celé, celá ta trať je podemletá, takže jsou úseky, kdy trať je ve vzduchu, vůbec nemá vlastně žádný podklad, takže ty práce budou určitě na dlouhou dobu, ale věřím, že se to podaří co nejrychleji opravit tak, aby železniční doprava fungovala. Nefunguje ani z Opavy do Krnova a samozřejmě i na tento směr je železnice poškozena.”
Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Počítáme s tím, že se opraví všechny železniční tratě v Olomouckém a Moravskoslezském kraji, které byly před povodněmi provozuschopné. Největší prioritou teď pro nás je obnova železničního spojení z Ostravy do Opavy, zde pracujeme s termínem obnovení v polovině října. Dále na Krnov by se pak podle nynějších předpokladů mělo začít jezdit v druhé polovině prosince.”

V současné době jezdí vlaky z Opavy - východ do Hradce nad Moravicí a z Kravař do Hlučína a do Chuchelné.

Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Co se týká plánovaných elektrizací tratí, ano, povodně zasáhly i tratě, kde plánujeme elektrizace, nicmémě tyto projekty jsou v přípravě a nyní je to tedy nějakým způsobem neohrožuje. Nicméně v současné době platí, že pro nás je v co nejkratší době odstranit povodňové škody a obnovit plnohodnotný železniční provoz.”

Co se týče elektrizace, tak prioritní je elektrizace traťového úseku mezi Opavou a Krnovem, který zajistí další rozvoj západní části MS kraje.

Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Pro nás je klíčová ta elektrizace a revitalizace páteřní železniční trati západní části MS kraje nesmírně důležitá pro nejen rozvoj Opavska, ale i Krnovska, Osoblažska, Bruntálska. Chceme tím podstatným způsobem zkrátit jízdní doby a zpřístupnění západní části MS kraje na železniční koridor a na budoucí vysokorychlostní trať, kterou momentálně stát připravuje.”

Elektrifikace tratě Opava Krnov přinese zrušení dieselových vlaků, místo kterých budou jezdit elektrické. Cestující z Krnova tak nebudou muset v Opavě přestupovat.

Radek Postawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Než ale vznikne tato elektrizace, tak my už budeme od roku 2026 jezdit bateriovými vlaky, takže už od roku 2026 nebude mutné přestupovat, ale pak se dodělá lehká elektrizace a tím pádem bateriové vlaky tam nebudou potřeba a budou jezdit jinde. Teď se to bude projektovat, musí se dělat EIA, máme to na 3 etapy, takže první z etap je optimalizace tratě Opava Krnov. Zároveň tam je i ta lehká elektrizace a potom je ještě další etapa Opava Ostrava. Máme tam i bypass Opavy, aby mohly potencionální nákladní vlaky objíždět Opavu-východ s tím, že plánujeme v budoucu, že by tam mohly projíždět i nějaké rychlíky a zrychlilo by se to z Olomouce směrem na Ostravu, ale to je zatím budoucnost.”
Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Co se týká zkapacitnění obou traťových úseků, ať už mezi Opavou a Krnovem nebo Opavou a Ostravou-Svinov, tak počítáme v dílčích úsecích zdvoukolejnění této tratě. Bude záležet samozřejmě na poměrech v území a samozřejmě na územní průchodnosti. Všechny tři stavebně technické záměry v cenové úrovni roku 23 by měly dosáhnout 15, 4 miliardy, samozřejmě fyzická realizace v tuto chvíli nelze odhadnout.”

Elektrizace trati by měla přinést rychlejší spojení a více vlakových spojů ať už na trati z Opavy do Krnova, tak na trati z Opavy do Ostravy.

Zdroj: https://polar.cz/zpravy/opavsko/opava/11000045309/do-opavy-po-povodnich-stale-nejezdi-vlaky-z-ostravy-a-dale-na-krnov-a-z-opavy-do-kravar