Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky z Ostravy a dále na Krnov a z Opavy do Kravař

Opava |  | Opavský expres

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Správě železnic v současnosti zbývá zprovoznit necelé tři desítky traťových úseků. Některé železniční tratě voda prakticky zničila a obnovení provozu potrvá i několik měsíců.

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Stále máme nefunkční železniční tratě. Jsou silně poškozeny a vlastně se teď připravují tendry, co mám informace proto, aby ty práce co nejrychleji začaly. Ty škody jsou opravdu velké, je tam náhradní autobusová doprava, která zatím funguje, ale jsou tam poničené hodně ty území celé, celá ta trať je podemletá, takže jsou úseky, kdy trať je ve vzduchu, vůbec nemá vlastně žádný podklad, takže ty práce budou určitě na dlouhou dobu, ale věřím, že se to podaří co nejrychleji opravit tak, aby železniční doprava fungovala. Nefunguje ani z Opavy do Krnova a samozřejmě i na tento směr je železnice poškozena.”
Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Počítáme s tím, že se opraví všechny železniční tratě v Olomouckém a Moravskoslezském kraji, které byly před povodněmi provozuschopné. Největší prioritou teď pro nás je obnova železničního spojení z Ostravy do Opavy, zde pracujeme s termínem obnovení v polovině října. Dále na Krnov by se pak podle nynějších předpokladů mělo začít jezdit v druhé polovině prosince.”

V současné době jezdí vlaky z Opavy - východ do Hradce nad Moravicí a z Kravař do Hlučína a do Chuchelné.

Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Co se týká plánovaných elektrizací tratí, ano, povodně zasáhly i tratě, kde plánujeme elektrizace, nicmémě tyto projekty jsou v přípravě a nyní je to tedy nějakým způsobem neohrožuje. Nicméně v současné době platí, že pro nás je v co nejkratší době odstranit povodňové škody a obnovit plnohodnotný železniční provoz.”

Co se týče elektrizace, tak prioritní je elektrizace traťového úseku mezi Opavou a Krnovem, který zajistí další rozvoj západní části MS kraje.

Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Pro nás je klíčová ta elektrizace a revitalizace páteřní železniční trati západní části MS kraje nesmírně důležitá pro nejen rozvoj Opavska, ale i Krnovska, Osoblažska, Bruntálska. Chceme tím podstatným způsobem zkrátit jízdní doby a zpřístupnění západní části MS kraje na železniční koridor a na budoucí vysokorychlostní trať, kterou momentálně stát připravuje.”

Elektrifikace tratě Opava Krnov přinese zrušení dieselových vlaků, místo kterých budou jezdit elektrické. Cestující z Krnova tak nebudou muset v Opavě přestupovat.

Radek Postawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Než ale vznikne tato elektrizace, tak my už budeme od roku 2026 jezdit bateriovými vlaky, takže už od roku 2026 nebude mutné přestupovat, ale pak se dodělá lehká elektrizace a tím pádem bateriové vlaky tam nebudou potřeba a budou jezdit jinde. Teď se to bude projektovat, musí se dělat EIA, máme to na 3 etapy, takže první z etap je optimalizace tratě Opava Krnov. Zároveň tam je i ta lehká elektrizace a potom je ještě další etapa Opava Ostrava. Máme tam i bypass Opavy, aby mohly potencionální nákladní vlaky objíždět Opavu-východ s tím, že plánujeme v budoucu, že by tam mohly projíždět i nějaké rychlíky a zrychlilo by se to z Olomouce směrem na Ostravu, ale to je zatím budoucnost.”
Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Co se týká zkapacitnění obou traťových úseků, ať už mezi Opavou a Krnovem nebo Opavou a Ostravou-Svinov, tak počítáme v dílčích úsecích zdvoukolejnění této tratě. Bude záležet samozřejmě na poměrech v území a samozřejmě na územní průchodnosti. Všechny tři stavebně technické záměry v cenové úrovni roku 23 by měly dosáhnout 15, 4 miliardy, samozřejmě fyzická realizace v tuto chvíli nelze odhadnout.”

Elektrizace trati by měla přinést rychlejší spojení a více vlakových spojů ať už na trati z Opavy do Krnova, tak na trati z Opavy do Ostravy.

Nahlásit chybu


K tématu

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

4. října 2024 12:12 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

V chatové osadě Zátiší v Opavě voda odnesla několik chat a zničila vše kolem

25. září 2024 10:39 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Jako po válce to vypadá v chatové oblasti Zátiší v Opavě, kde lidé nejenže tráví volný čas, ale mnozí z nich si z chat vytvořili trvalé bydlení. Voda mnohým chaty posunula a některé odnesla až k řece.

Extrémní povodeň v Opavě poškodila mnohá sportoviště. Zcela zničila náhradní hokejovou halu

20. září 2024 10:44 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Velká voda v Opavě vážně poškodila i mnohá sportoviště. Zcela zničila mimo jiné náhradní ledovou plochu v Městských sadech, vytopila tělocvičny základních škol, fotbalový stadion i basketbalovou halu.


Uzavření černouhelného dolu se blíží, horníci odcházejí a hledají novou práci

Definitivní konec těžby černého uhlí, který nastane v příštím roce, se už nyní začíná projevovat na pracovním trhu. Někteří horníci v těchto dnech nastupují na poslední směny a následně si hledají novou práci.

Žáci ZŠ Horymírova vyfotili přes 25 tisíc druhů rostlin a zvířat. V Ostravě byli nejlepší

Jak jsme už vás informovali, Ostrava slaví úspěch v celosvětovém projektu pozorování přírody City Nature Challenge. Obyvatelé zaznamenali nejvíce pozorování nejen v České republice, ale i v Evropě. Mezi školami ve městě si pak nejlépe vedli žáci ZŠ Horymírova.

Jezdecký klub Baník má nové kolbiště. Okamžitě stoupl zájem o soutěže v Ostravě

Jezdecký sport v Ostravě se dočkal výrazného vylepšení infrastruktury. Klub Baník slavnostně otevřel zcela zrekonstruované kolbiště ve Staré Bělé, které nabídne špičkové zázemí pro jezdce, koně i diváky. Hlavní novinkou je písčitý povrch.

Nový Jičín získá od tělovýchovné jednoty stomilionový majetek

Od prvního července bude město Nový Jičín vlastníkem sportovišť tělovýchovné jednoty. Majetek v hodnotě více než sto milionů korun získá bezúplatným převodem.

Cyklista spadl ze srázu a těžce se zranil. Hledali ho hasiči, záchranáři, policisté i dron

Dnes 7:51 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

Sjel z cesty, spadl ze srázu a doslova zmizel neznámo kam. Do hledání cyklisty na Opavsku se následně zapojili hasiči, policisté i záchranáři. Nakonec ho našli v hloubce 35 metrů. S těžkým zraněním a v ohrožení života byl vrtulníkem přepraven do nemocnice.


Zraněnou turistku museli záchranáři vytahovat do vrtulníku na laně

Včera 20:29 | Celý MS kraj | Libor Běčák

V neděli 22. června, deset minut po osmé hodině ranní, byli letečtí záchranáři posláni k devětatřicetileté ženě, která si v terénu beskydských hor zranila dolní končetinu.

Dětský koutek v parku Boženy Němcové byl rozšířen o nové herní prvky pro malé i starší děti

21. června 2025 16:00 | Karviná | Gabriela Stašová | Karvinský expres

V dětském koutku v parku Boženy Němcové jsou od začátku června nové herní prvky. Cílí na malé i starší děti.

Na Dni policie v Ostravě se prezentovala i záchranná služba

Včera 8:06 | Ostrava-město | Libor Běčák

Zdravotnická záchranná služba MSK se v sobotu účastnila, podobně jako v minulých letech, na akci Den policie v Ostravě.

MS kraj schválil novou koncepci kvality sociálních služeb

21. června 2025 9:02 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Moravskoslezský kraj bude zlepšovat dostupnost a kvalitu sociálních služeb podle nově schválené koncepce. Strategický dokument navazuje na předchozí plán z roku 2008 a reflektuje aktuální potřeby společnosti i klientů sociálních služeb.

V centru Ostravy vznikne Rezidence Stodolní, brownfield se promění v moderní bydlení

21. června 2025 9:06 | Ostrava-město | Libor Běčák

Zastupitelé města Ostravy schválili prodej pozemků pro výstavbu projektu Rezidence Stodolní. Polyfunkční dům s 131 byty a komerčními prostory nahradí zanedbaný areál mezi ulicemi Masná, Stodolní a Porážková.

V Opavě staví nový most. Původní zničila loňská povodeň

20. června 2025 11:28 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

V Opavě-Kateřinkách začala stavba nového mostu na Ratibořské ulici. Ten původní nenávratně poškodila zářijová povodeň a musel být stržen. V současnosti řidičům a chodcům slouží mostní provizorium.

Zemědělka v Opavě uspořádala už 3. ročník rodinného festivalu (Do)sečný věnec

18. června 2025 18:35 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Masarykova střední škola zemědělská a přírodovědná v Opavě uspořádala už 3. ročník rodinného festivalu (Do)sečný věnec. Původně se měl uskutečnit už v září loňského roku, tento termín ale překazila ničivá povodeň.

Centrum Opavy oživí festival Slunovrat. Zahájí ho Highline na Horním náměstí

18. června 2025 18:27 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Historické centrum Opavy oživí tradiční festival Slunovrat. Vypukne už tento čtvrtek a nabídne kulturu všech žánrů pro všechny generace.

V Opavě začala stavba nového mostu. Ten původní nenávratně poškodila loňská povodeň

18. června 2025 17:29 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

V Opavě-Kateřinkách začala stavba nového mostu na Ratibořské ulici. Ten původní nenávratně poškodila zářijová povodeň a musel být stržen. V současnosti řidičům a chodcům slouží mostní provizorium.

V opavské věznici proběhl historicky první Den s mámou

18. června 2025 11:07 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Opavská věznice vůbec poprvé ve své historii uspořádala Den s mámou. Pro odsouzené maminky připravila zábavné odpoledne s jejich dětmi.

Městský dopravní podnik v Opavě oslavil 120 let Spanilou jízdou a Dnem otevřených dveří

16. června 2025 8:17 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Městský dopravní podnik Opava oslavil 120 let od svého založení. Při této příležitosti uspořádal spanilou jízdu vozidel a Den otevřených dveří pro širokou veřejnost s pestrým doprovodným programem.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky z Ostravy a dále na Krnov a z Opavy do Kravař
Vydáno 5. října 2024 19:34, Opava, Yvona Fajtová
Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Správě železnic v současnosti zbývá zprovoznit necelé tři desítky traťových úseků. Některé železniční tratě voda prakticky zničila a obnovení provozu potrvá i několik měsíců.

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Stále máme nefunkční železniční tratě. Jsou silně poškozeny a vlastně se teď připravují tendry, co mám informace proto, aby ty práce co nejrychleji začaly. Ty škody jsou opravdu velké, je tam náhradní autobusová doprava, která zatím funguje, ale jsou tam poničené hodně ty území celé, celá ta trať je podemletá, takže jsou úseky, kdy trať je ve vzduchu, vůbec nemá vlastně žádný podklad, takže ty práce budou určitě na dlouhou dobu, ale věřím, že se to podaří co nejrychleji opravit tak, aby železniční doprava fungovala. Nefunguje ani z Opavy do Krnova a samozřejmě i na tento směr je železnice poškozena.”
Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Počítáme s tím, že se opraví všechny železniční tratě v Olomouckém a Moravskoslezském kraji, které byly před povodněmi provozuschopné. Největší prioritou teď pro nás je obnova železničního spojení z Ostravy do Opavy, zde pracujeme s termínem obnovení v polovině října. Dále na Krnov by se pak podle nynějších předpokladů mělo začít jezdit v druhé polovině prosince.”

V současné době jezdí vlaky z Opavy - východ do Hradce nad Moravicí a z Kravař do Hlučína a do Chuchelné.

Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Co se týká plánovaných elektrizací tratí, ano, povodně zasáhly i tratě, kde plánujeme elektrizace, nicmémě tyto projekty jsou v přípravě a nyní je to tedy nějakým způsobem neohrožuje. Nicméně v současné době platí, že pro nás je v co nejkratší době odstranit povodňové škody a obnovit plnohodnotný železniční provoz.”

Co se týče elektrizace, tak prioritní je elektrizace traťového úseku mezi Opavou a Krnovem, který zajistí další rozvoj západní části MS kraje.

Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Pro nás je klíčová ta elektrizace a revitalizace páteřní železniční trati západní části MS kraje nesmírně důležitá pro nejen rozvoj Opavska, ale i Krnovska, Osoblažska, Bruntálska. Chceme tím podstatným způsobem zkrátit jízdní doby a zpřístupnění západní části MS kraje na železniční koridor a na budoucí vysokorychlostní trať, kterou momentálně stát připravuje.”

Elektrifikace tratě Opava Krnov přinese zrušení dieselových vlaků, místo kterých budou jezdit elektrické. Cestující z Krnova tak nebudou muset v Opavě přestupovat.

Radek Postawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Než ale vznikne tato elektrizace, tak my už budeme od roku 2026 jezdit bateriovými vlaky, takže už od roku 2026 nebude mutné přestupovat, ale pak se dodělá lehká elektrizace a tím pádem bateriové vlaky tam nebudou potřeba a budou jezdit jinde. Teď se to bude projektovat, musí se dělat EIA, máme to na 3 etapy, takže první z etap je optimalizace tratě Opava Krnov. Zároveň tam je i ta lehká elektrizace a potom je ještě další etapa Opava Ostrava. Máme tam i bypass Opavy, aby mohly potencionální nákladní vlaky objíždět Opavu-východ s tím, že plánujeme v budoucu, že by tam mohly projíždět i nějaké rychlíky a zrychlilo by se to z Olomouce směrem na Ostravu, ale to je zatím budoucnost.”
Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Co se týká zkapacitnění obou traťových úseků, ať už mezi Opavou a Krnovem nebo Opavou a Ostravou-Svinov, tak počítáme v dílčích úsecích zdvoukolejnění této tratě. Bude záležet samozřejmě na poměrech v území a samozřejmě na územní průchodnosti. Všechny tři stavebně technické záměry v cenové úrovni roku 23 by měly dosáhnout 15, 4 miliardy, samozřejmě fyzická realizace v tuto chvíli nelze odhadnout.”

Elektrizace trati by měla přinést rychlejší spojení a více vlakových spojů ať už na trati z Opavy do Krnova, tak na trati z Opavy do Ostravy.

Zdroj: https://polar.cz/zpravy/opavsko/opava/11000045309/do-opavy-po-povodnich-stale-nejezdi-vlaky-z-ostravy-a-dale-na-krnov-a-z-opavy-do-kravar