Malí lyžaři chodí teprve do druhé třídy. Na sjezdovce se jim ale daří jako ostříleným sportovcům. A to všechno díky obětavým učitelům.
Gabriela Wittassková, učitelka: "No, máme je samozřejmě rozdělené podle výkonnosti, takže já mám třeba družstvo nejlepší, tak s nimi už trénuji velký oblouk, karvový. Hodiny jsme zkoušeli, skáčou na můstku a takové jakoby zpestření toho výcviku."
Anketa, žáci ZŠ Vrchní: 1. "Nejvíc se mi líbilo, jak jsme šli na procházku, a taky jak tady lyžujeme mě baví." 2. "Jak jezdíme tam na skokanech někde a ještě se mi líbí odpočinek, sjezdovky, koukáme se někdy na televizi." 3. "My hrajeme hry." 4. "Mně se líbilo, jak jsme šli do lesa a jak jsem se učila na snowboardu."
Děti ze školy Vrchní jezdí na lyžařské zájezdy každý rok díky mezinárodní spolupráci se školou z polské Ratiboři, na kterou dostávají evropské dotace.
Roman Podzemný, zástupce ředitele: "Děti díky tomu můžou několikrát ročně vyjíždět buď k nám, nebo do Polska, do těch příhraničních oblastí, do těch regionů atraktivních. Teď se čeští a polští kamarádi setkali u nás v Beskydech."
Anketa, děti z Ratiboři: 1. "My tady jezdíme, moc se mi to líbí." 2. "Já nejvíce mám rád skákat a jezdit za kolegy, protože rychle se jezdí." 3. "Bardzo fajně, fajny svah, no mi še podoba."
Teď si ještě děti z Opavy pobyt na horách vychutnávají se vším všudy. Hlavní náplní je samozřejmě lyžování, ale i na jiné zábavy zbývá čas. Už za pár dnů se ale opět odpočaté vrátí do školních lavic.
Roman Podzemný, zástupce ředitele: "Ta škola má takovou, řekl bych, jinou atmosféru, takovou rodinnější atmosféru, což i poznáte tady, jak to vypadá. My se nesnažíme na nic specializovat, nesnažíme se profilovat do informatiky nebo do takových věcí, které jsou teď populární, ale spíš se snažíme individuálně pracovat jak s talenty, tak s těmi slabšími dětmi. Funguje u nás pracoviště speciálního pedagoga. Myslím, že ten individuální přístup je opravdu nejsilnější stránkou naší školy."