Na hodině chemie, kterou si připravili studenti Slezského gymnázia, byly k vidění hlavně oblíbené efektní pokusy. Podobně to ale vypadalo ve všech hodinách, které si připravili žáci 3. ročníku z multikulturního semináře.
Veronika Hartmannová, studentka, organizátorka akce: „My jako studenti si zkoušíme role učitelů. Vyzkoušíme si, jaké to je vést nějakou skupinu lidí. Zaujmout ty studenty něčím. Aby se bavili a zajímalo je to."
Kamila Tkáčová, učitelka: „Základní věc, co tady řešíme, je spojení teorie s praxí. Chceme, aby se studenti naučili vnímat věci nejenom vědomostně, ale aby si vyzkoušeli, co to je. A taky, aby si studenti uvědomili, že není jednoduché být učitelem."
I výuku španělštiny pojali studenti netradičně. Zapojili se totiž i žáci, kteří tuto řeč neumějí, a tak to byla spíše hra.
Studentka - vyučující: „My se jim snažíme přiblížit Španělsko. V tomhle bludišti mají obrázky s různými španělskými znaky."
Lenka Vůjtková, učitelka španělštiny: „Je to určitě zajímavé zpestření, ale nemyslím, že by se na tom dala založit výuka."
Zajímavé byly samozřejmě i ostatní hodiny. Například v tělocviku si gymnazisté mohli zatančit populární zumbu, což ale uvítaly hlavně děvčata. Veselo bylo také v hudební výchově, kterou měli studenti - vyučující perfektně připravenou, a všechny moc bavila.
Slezské gymnázium v Opavě studuje v současné době 467 žáků a učitelé se je snaží co nejlépe připravit i na běžný život. Škola si zakládá na rodinné atmosféře ve vztazích mezi žáky a jejich učiteli. Má také status Univerzitního gymnázia Slezské univerzity Opava.