Do ulic teď téměř denně vyjíždí zimní technika. Důvodem jsou teploty pod bodem mrazu a sněhové přeháňky. V Ostravě-Porubě se o zimní údržbu silnic a chodníků starají nejen Ostravské komunikace, ale také externí firma, se kterou radnice podepsala smlouvu na dva roky.
Martin Otipka, mluvčí MOb Ostrava-Poruba: “Městský obvod Poruba se stará o 61 km chodníků a 127 km cest. Nestará se samozřejmě o všechny silnice, které jsou na území městského obvodu Poruba. Stará se o takzvané komunikace 3. a 4. třídy. Komunikace III. třídy jsou jednoduše řečeny všechny cesty, po kterých nejezdí MHD.
Miroslav Otisk, místostarosta MOb Ostrava-Poruba: “My máme taky nastaven přesný proces toho, jak monitorujeme stav. K tomu slouží dispečink zhotovitele, který nás informuje o možnostech výjezdu a my potom potvrzujeme, zdali skutečně ty mechanismy vyjedou či nikoliv.”
Obecně platí, že musí vyjíždět pokaždé v případě, že hrozí námraza, nebo ledovka. Bezpečnost je totiž vždy na prvním místě.
Miroslav Otisk, místostarosta MOb Ostrava-Poruba: “Protože pokud by potom skutečně došlo k té námraze, tak bysme nebyli schopni okamžitě operativně jednat a ta zhotovitelská firma by nemohla plnit podmínky, které má ve smlouvě. Také platí to, že pokud ty mechanismy strojové vyjedou, tak musí zaručit, že ošetří do 24 hodin veškeré chodníky a do 48 hodin veškeré vozovky v rámci městského obvodu Poruba, které máme ve správě.”
Ostravské komunikace, které se nejen v Porubě starají o páteřní komunikace, mají v zásobách asi 6 tisíc tun soli. Loni ji na celou Ostravu spotřebovaly 4 600 tun, což bylo nejvíc za posledních 8 let.
Eva Kijonková, mluvčí Ostravských komunikací: “Pokud jde o nějakou techniku, která samozřejmě musí být už v tuto chvíli plně zapojena a jezdí v podstatě už pravidelně v plném počtu, tak to je 19 sypačů, 3 nákladní vozidla se zadním pluhem a také sněhové frézy a podobně.”
Pokud by nastala kalamitní situace, což se zatím nestalo, mohou silničáři požádat o pomoc hasiče.