„Naší doménou byla vždycky železnice a uvedená čísla to potvrzují. Hodnoty dosažené v loňském roce naznačují, že je AWT stabilní firmou nejen s pevným postavením na domácím dopravním trhu, ale také s rostoucími úspěchy na trzích mezinárodních," vyjádřil spokojenost šéf železniční divize AWT David Kostelník.
AWT na železnici přepravuje hlavně primární suroviny jako uhlí, ocel, chemii nebo dřevo. Zatímco přepravené objemy jsou stabilní, vzdálenost, kterou zboží průměrně urazí po kolejích, se stále prodlužuje. Ještě v roce 2010 dosáhl počet ujetých tunokilometrů něco přes 935 milionů, v roce 2011 to bylo číslo přesahující 1.017 milionů, což je meziroční nárůst zhruba téměř o desetinu. Největší podíl patří vnitrostátním přepravám, ale jak již bylo uvedeno, v čase posiluje především přeprava mezinárodní. Zhruba pětiprocentní nárůst oproti roku 2010 hlásí i tuzemské vlečky, na kterých jsme loni při nakládce a vykládce zmanipulovali přes 35 milionů tun.
Nejrychleji jde ale nahoru doprava kombinovaná. Již v samotném průběhu roku 2011 bylo zřetelné, že počty manipulací na otevřeném nezávislém terminálu AWT v Ostravě-Paskově budou rekordní. Očekávalo se překročení jedenačtyřicetitisícové hranice, ovšem nakonec se loni na Paskově zmanipulovalo skoro 43 tisíc kontejnerů a výměnných nástaveb. Ve srovnání s rokem 2010 to znamená téměř 115procentní navýšení.
Více než pětinový přírůstek zaznamenalo AWT i v užití intermodálních kontejnerů ACTS v přepravách. Loni jich zmanipulovalo celkem 13.320, což je o necelé tři tisíce více než předloni. Tímto systémem kombinované dopravy, který v České republice nabízí AWT jako jediná společnost, přepravilo více než 173 tisíc tun především substrátů hromadného charakteru, například odpady, brikety, koks, stavební materiály a podobně.