Hlavním cílem projektu je prevence rasismu a xenofobie prostřednictvím podpory multikulturní výchovy a vzdělávání.
Cílů bude dosaženo:
a) Zpracováním vzdělávacích balíčků.
b) Realizací 30 prožitkových seminářů na základních a středních školách Moravskoslezského kraje.
c) Realizací 5 setkání spojených se seminářem se zástupci firem se zahraniční účastí v Moravskoslezském kraji.
Vzdělávací balíčky budou sloužit jako podklad pro realizaci prožitkových seminářů. Prožitkové semináře budou zaměřeny na neformální informování cílové skupiny o životě cizinců v ČR, o rozdílnostech v kulturách jednotlivých národů, o rozdílnostech v komunikaci (gesta, mimika, podávání ruky, osobní prostor apod.), akceptaci těchto rozdílností a vcítění se do cizinců mezi námi.
Setkání se zástupci firem se zahraniční účastí osvětlí cílové skupině to, jak se vyrovnávali s příchodem do ČR a MSK, jakým odlišnostem se museli učit oni a jak to pro ně bylo těžké nebo jednoduché.
Lektoři budou mít k dispozici ukázky z jednotlivých zemí, ať už fotografie, filmy, typické výroby, hudební nástroje. V rámci seminářů bude využíván vzdělávací balíček, jehož součástí budou i interaktivní programy, hry, testy, kvízy, hrací karty apod. Počet hodin prožitkových seminářů je pro I. stupeň 45 min., pro II. stupeň 90 min. Školy si budou moci vybrat čas i téma. Seminářů se účastní vždy minimálně dva lektoři na jedno téma.
Nezměřitelným cílem projektu je však především zpřístupnit žákům jiný pohled na cizince, nebrat je jako cizí element, ale jako součást běžného života. Vždyť přece vzhledem k otevírání hranic i z hlediska pracovního uplatnění je možné, že někteří z účastníků projektu budou sami za několik let cizinci v jiné zemi a budou prožívat stejné problémy, které jsou jim nyní vzdálené a často nepochopitelné.
Celkem se uskuteční 30 prožitkových seminářů. Doplnění prožitkových seminářů a vzdělávacích balíčků o přímou komunikaci se zástupci firem se zahraniční účastí ještě více napomůže pochopení situace cizinců v ČR a to v oblasti podnikání. Je možné, že někteří žáci budou v budoucnu pracovat právě v těchto firmách a tak poznají pracovní podmínky, které jsou často rozdílné od těch, které jsou v českých firmách. Rovněž poznání života těchto lidí v ČR, s čím se museli při přistěhování či zakládání firem potýkat, přiblíží žákům právě přímá komunikace s nimi.
Tím se rovněž zvýší informovanost cílové skupiny, která je důležitá pro odstranění tzv. strachu z neznámého, v tomto případě z cizinců.